شناسهٔ خبر: 125149 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

در ساختمان دادمان امضا شد؛

امضای تفاهم‌نامه ۵ جانبه احداث ۵۵ هزار واحد مسکونی طرح نهضت ملی مسکن

ساختمان وزارت راه و شهرسازی تفاهم‌نامه احداث ۵۵ هزار واحد مسکونی طرح نهضت ملی مسکن در تفاهمی ۵ جانبه بین وزارت راه و شهرسازی، قوه قضاییه، ستاد اجرایی فرمان امام (ره)، بانک پارسیان و بانک کارآفرین به امضا رسید.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، تفاهم‌نامه ساخت ۵۵ هزار واحد مسکونی طرح نهضت ملی مسکن در تفاهم با وزارت راه و شهرسازی، قوه قضاییه، ستاد اجرایی فرمان امام (ره)، بانک کارآفرین و بانک پارسیان امروز ۴ بهمن در ساختمان دادمان به امضار رسید.

بر اساس این تفاهم‌نامه مقرر است تا ۵۵ هزار واحد مسکونی طی ۳ سال برای متقاضیان مسکن با امکانات و تسهیلات وزارت راه و شهرسازی، قوه قضاییه و ستاد اجرایی فرمان امام (ره)، بانک کارآفرین و بانک پارسیان احداث شود. در این تفاهم‌نامه مقرر است تا اراضی مازاد توسط قوه قضاییه در اختیار وزارت راه و شهرسازی قرار بگیرد. همچنین مقرر است تا وزارت راه و شهرسازی با ارایه اراضی موردنیاز این طرح در مناطقی که زمین دارد برای کمک به احداث مسکن گام بردارد. بانک‌های پارسیان و کارآفرین نیز در ارایه تسهیلات به متقاضیان معرفی و تایید شده از سوی وزارت راه و شهرسازی همراهی خواهند کرد.

گفتنی است در امضای این تفاهم نامه،عارف نوروزی سرپرست ستاد اجرایی فرمان امام(ره)، محمد مصدق معاون اول قوه قضاییه، بهاروندی مدیرعامل بانک کارآفرین و پرویزیان مدیرعامل بانک پارسیان حضور داشتند. همچنین محمد آئینی مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران، علیرضا جعفری مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران نیز در مراسم امضای تفاهم‌نامه حاضر بودند.