شناسهٔ خبر: 125164 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

معاون وزیر راه و شهرسازی خبر داد؛

افتتاح ۵۲ پروژه روبنایی، زیربنایی و فضای شهری شرکت بازآفرینی شهری در دهه‌فجر

محمد آئینی مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران از افتتاح و بهره‌برداری ۵۲ پروژه زیربنایی، روبنایی، فضای شهری در دهه فجر سال جاری خبر داد.

محمد آئینی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی در خصوص برنامه افتتاح و بهره‌برداری از پروژه‌های شرکت بازآفرینی شهری ایران در دهه فجر توضیح داد: در حوزه خدمات روبنایی، زیربنایی و فضای شهری در مجموع ۵۲ پروژه در دهه فجر توسط شرکت بازآفرینی شهری ایران به بهره‌برداری می‌رسد. این پروژه‌ها شامل ۱۹ پروژه خدمات روبنایی، ۴ مدرسه، ۳ درمانگاه، ۶ کتابخانه، ۵ ورزشگاه و یک کلانتری است که حدود ۱۸ هزار و ۵۹۶ متر زیربنا دارد.

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران ادامه داد: در بخش توسعه فضای شهری نیز شرکت بازآفرینی شهری ایران بیش از ۳۰ هکتار که شامل ۶ پارک و فضای تفریحی و سبز است را آماده بهره‌برداری دارد. در بخش ساماندهی معابر و توسعه فضای شهری نیز ۲۴ پروژه که بالغ بر ۲۶۷ هکتار سطح آن است و در حال اتمام است و در دهه فجر به بهره‌برداری می‌رسد.

آئینی توضیح داد: در دهه فجر حدود ۱۵.۵ کیلومتر شبکه آب و فاضلابدر قالب سه پروژه در مناطق هدف بازآفرینی شهری انجام شده توسط شرکت بازآفرینی شهری بهره‌برداری می‌شود.  علاوه بر اینها، شرکت بازآفرینی شهری ایران در قالب توزیع قیر رایگان بهسازی و آسفالت معابر خاکی در محلات هدف بازآفرینی شهری برای یکهزار و ۲۱۰ کیلومتر طول در ۳۷۵ شهر در برنامه قرار داده است که عملیات اجرایی بیش از ۵۰۰ کیلومتر طول تا دهه فجر انجام و مابقی پس از بهبود شرایط آب و هوایی حداکثر تا پایان اردیبهشت ماه برای سالروز آزادی خرمشهر به بهره‌برداری خواهد رسید.