شناسهٔ خبر: 125174 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان تیران و کرون خبر داد؛

اخذ ۷۰۰ برگ سند مالکیت طرح تفکیکی سایت ۵۰ هکتاری شهرک بهارستانِ تیران

کاشفی اصفهان رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان تیران و کرون گفت: با پیگیری‌های بعمل آمده ۷۰۰ برگ سند مالکیت طرح تفکیکی سایت ۵۰ هکتاری بهارستانِ تیران اخذ شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (اصفهان)؛ سعید کاشفی رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان تیران و کرون با اشاره به اینکه شهرک بهارستان با مساحت حدود ۹۵ هکتار در غرب شهر تیران واقع شده است، اظهار داشت: در حال حاضر فاز یک این شهرک به بهره‌برداری رسیده است و فاز دوم آن به مساحت حدود ۵۰ هکتار که حدودا هشت درصد مساحت شهر تیران را در برگرفته است توسط اداره کل راه و شهرسازی در حال اماده سازی است.   

وی افزود: اکنون آماده سازی فاز دوم این شهرک تا مرحله اجرای بیس و اتمام شبکه آب پیشرفت فیزیکی دارد.   

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان تیران و کرون عنوان کرد: مطابق با سیاست گذاری‌های معاونت املاک و حقوقی اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان و تلاش و پیگیری‌های بعمل آمده، پس از تصویب طرح تفکیکی جدید فاز دوم شهرک بهارستان در کمیسیون ماده ۵ در راستای تثبیت مالکیت دولت اسناد تک برگی این سایت اخذ شد.   

وی اذعان داشت: اسناد تک برگی تمامی پلاک‌های تفکیکی این سایت به تعداد حدود ۷۰۰ قطعه شامل اراضی مسکونی و خدماتی در سریعترین زمان ممکن دریافت شد. کاشفی گفت: اخذ این اسناد در راستای ارتقاء ضریب امنیت اطلاعات املاک این سایت، تکمیل اطلاعات بانک زمین، بروزرسانی مساحت هر پلاک، تسریع در میخ کوبی پلاک‌های دارای قرارداد واگذاری و تسریع امور واگذاری در هیئت نمایندگی اداره‌کل در جهت ارایه خدمت بهینه توام با سرعت، دقت و کیفیت به ارباب رجوعان بوده است.   

وی بیان داشت: ثبت کامل، سیستمی و یکپارچه نمودن اطلاعات ملکی جهت نظم دهی خدمات، شناسایی سریع پلاک‌ها و ذخیره‌سازی تمام سوابق به شکل الکترونیکی در سامانه جامع املاک و مستغلات از اولویت‌های راه و شهرسازی در اخذ اسناد تک برگی این سایت بوده است.   

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان تیران و کرون خاطرنشان کرد: پس از تهیه نقشه شمیم سایت توسط پیمانکار منتخب، موضوع در واحد شناسایی اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان بررسی و پس از کنترل و تخصیص کد کاداستر و GIS، نقشه‌های تولید شده به اداره ثبت اسناد و املاک جهت تنظیم صورت‌مجلس تفکیکی و صدور سند ارسال شد.   

وی ابراز داشت: میخ کوبی حدود ۱۰۰ پلاک مسکونی واگذار شده به اقشار ویژه شهرستان، تعیین تکلیف سهم ۱۰ درصد شهرداری و واگذاری بخشی از پلاک‌ها به بنیاد مسکن جهت تخصیص به متقاضیان واجد شرایط طرح نهضت ملی مسکن در شهر تیران نیز در دستورکار راه و شهرسازی قرار دارد.