شناسهٔ خبر: 125175 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان مبارکه خبر داد؛

بازنگری و تصویب طرح جامع شهر مبارکه به زودی

حسین صفری - مبارکه- اصفهان رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان مبارکه با اشاره به اینکه طرح جامع شهر مبارکه در دست بازنگری است گفت: جلسات کمیته کارشناسی آن به پایان رسیده و در مرحله تصویب قرار دارد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (اصفهان)؛ حسین صفری رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان مبارکه با بیان اینکه طرح‌های جامع اولین سطح از طرح های توسعه شهری هستند اظهار داشت: این طرح‌ها با یک افق بلند مدت ۱۰ تا ۱۵ ساله نحوه استفاده از زمین برای کاربری‌های مختلف در محدوده و حریم شهر را تعیین کرده و اولویت مناطق را از نظر بهسازی و نوسازی مشخص می‌کنند.   

وی اذعان داشت: طرح‌های جامع علاوه بر ارائه اسناد نقشه‌ای، ضوابط مربوط به حفظ و ارتقای کیفیت محیطی مناظر طبیعی، تاریخی و مصنوع را نیز وضع می‌کنند.  

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان مبارکه با اشاره به اینکه طرح جامع شهر مبارکه در دست بازنگری است گفت: جلسات کمیته کارشناسی آن به پایان رسیده و در مرحله تصویب قرار دارد.  

وی خاطرنشان کرد: زمینه ارتقای کیفیت سطح معابر، تأمین سرانه‌های مورد نیاز شهری، توسعه فضای سبز، توجه به سیما و منظر شهری، پدافند غیر عامل، مناسب سازی محیطی و برخی دیگر از طرح‌های توسعه‌ای با بازنگری طرح جامع شهر فراهم می‌شود.  

صفری بیان کرد: با تلاش‌های بعمل آمده طرح‌های تفصیلی شهرهای زیباشهر، طالخونچه، کرکوند و دیزیچه نیز در دست تهیه و اقدام است.  

وی در رابطه با اراضی دولتی واگذار شده این شهرستان نیز اذعان داشت: مطابق با سیاست گذاری‌های معاونت املاک و حقوقی اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان و در راستای تامین خدمات در محدوده و حریم شهرهای شهرستان مبارکه، در سالجاری جمعاً شش هزار و ۵۰۰ مترمربع از اراضی دولتی با کاربری‌های مختلف واگذار شده است.  

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان مبارکه: عنوان کرد: این اراضی شامل دو قطعه زمین با کاربری اداری به مساحت ۷۰۰ مترمربع، ۱۲ قطعه زمین با کاربری تجاری به مساحت ۳۰۰ مترمربع و دو قطعه زمین با کاربری صنعتی به مساحت پنج هزار و ۵۰۰ مترمربع بوده است.