شناسهٔ خبر: 125185 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

بازگشایی محور سخت گذر رودکان _شم ماهی حوزه بم به طول ۱۰ کیلومتر 

احمد بارکزهی رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان سراوان گفت: محور سخت گذر روستایی رودکان- شم ماهی  به طول ۱۰ کیلومتر با اعتباری بالغ بر ۸ میلیارد ریال در فاز اول در حال بازگشایی است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (سیستان و بلوچستان)، احمد بارکزهی‌ با بیان اینکه راه روستایی از مهم‌ترین خدمات زیربنایی است که نقش و جایگاه ویژه ای در توسعه اقتصادی و اجتماعی هر منطقه ایفا می‌کند اظهارداشت:  ۹۰ درصد از راه روستایی مذکور کوهستانی،دارای شیب زیاد و صعب العبور می باشد و به وسیله ماشین آلات سنگین  راهداری عملیات بازگشایی در حال انجام است. 

وی گفت: در گذشته تردد روستاییان با مشکلات زیادی مواجه بوده و یک ساعته مسیر را طی می‌کردند در حالی که با بازگشایی این محور،طی ۱۵ دقیقه تردد در این مسیر انجام می شود.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای سراوان با بیان اینکه با افتتاح عملیات مذکور تعداد ۷۰۰ خانوار از راه دسترسی مناسب برخوردار خواهند شد،افزود:توسعه زیر ساخت ها در روستاها با هدف حفظ جمعیت، جلوگیری از مهاجرت روستاییان به شهرها و توسعه و رونق آنها در اولویت  برنامه های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای سیستان و بلوچستان قرار گرفته است.

بارکزهی خاطر نشان کرد:به وضوح روشن است که عدم وجود زیرساخت‌های ارتباطی نقشی اثرگذار در توسعه نیافتن مناطق روستایی دارد و بالعکس توسعه و بهبود راه‌های ارتباطی در روستاها به شکوفایی و رشد هر چه بیشتر این مناطق منجر می‌شود.