شناسهٔ خبر: 125231 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

حوزه جاده ای در هفته‌ای که گذشت؛

سیستان و بلوچستان نیازمند تخصیص اعتبارات بیشتر برای ساخت بزرگراه است / جابجایی بیش از ۳ میلیون تن کالا در استان اردبیل 

جاده ای در هفته ای که گذشت سیستان و بلوچستان نیازمند تخصیص اعتبارات بیشتر برای ساخت بزرگراه است و جابجایی بیش از ۳ میلیون تن کالا در استان اردبیل ز مهمترین اخبار حوزه جاده ای در هفته گذشته بود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی،‌ مهمترین اخبار حوزه جاده ای در هفته‌ای که گذشت به شرح زیر است:

۳ میلیون و ۲۰۰ هزار تردد در راه های ارتباطی استان ایلام ثبت شد 

مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای ایلام گفت: بیش از ۳ میلیون و ۲۰۰ هزار تردد انواع وسایل نقلیه سبک و سنگین در دی ماه سالجاری در راه های استان به ثبت رسیده است.

سیستان و بلوچستان نیازمند تخصیص اعتبارات بیشتر برای ساخت بزرگراه است 

معاون اول رئیس جمهور گفت: کمبود بالای بزرگراه در استان سیستان و بلوچستان نیازمند تخصیص اعتبارات بیشتر است و باید از طریق منابع مختلف نظیر تهاتر نفت به توسعه هر چه سریعتر این بخش کمک کرد.

رشد ۱۰۲ درصدی تردد مسافر از پایانه مرزی پرویزخان 

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل‌ و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه گفت: شمار تردد مسافران ورودی و خروجی از پایانه مرزی پرویزخان ۱۰۲ درصد افزایش داشته‌است.

تامین اعتبار احداث آزادراه مشهد-چناران در سال ۱۴۰۲ 

مدیرکل دفتر مشارکت و جذب سرمایه خبر داد: با پیگیری های صورت گرفته از سوی شرکت مادر تخصصی ساخت وتوسعه زیربناهای حمل و نقل کشور و در راستای تسریع عملیات اجرایی آزادراه مشهد- چناران، با مشارکت بانک تجارت و بانک صادرات مبلغ ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار از محل ماده۵۶ در سال ۱۴۰۲ به این پروژه تخصیص می یابد.

اجرای ۲۲ پروژه راه روستایی در شهرستان‌های استان بوشهر 

استاندار بوشهر از اجرای ۲۲ پروژه راه روستایی با اعتبار ۱۷۰ میلیارد تومان در شهرستان‌های استان بوشهر خبر داد.

۵ میلیون مسافر از مرز مهران تردد کردند 

مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان ایلام گفت: پنج میلیون و ۵۷ هزار و ۶۶۴ مسافر ایرانی و خارجی،از اول فروردین تا پایان دی ماه سال جاری از مرز بین المللی مهران تردد کرده اند.

جابجایی بیش از ۳ میلیون تن کالا در استان اردبیل 

مدیر کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان اردبیل در ۱۰ ماهه گذشته  از جابجایی ۳ میلیون و۶۰۰ هزارتن کالا در استان اردبیل خبر داد.