شناسهٔ خبر: 125303 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

فرمانده یگان حفاظت اراضی استان اصفهان خبر داد؛

رفع تصرف اراضی ملی استان اصفهان به ارزش بیش از ۱۳۷ میلیارد ریال

سرهنگ باقری - اصفهان فرمانده یگان حفاظت اراضی استان اصفهان از رفع تصرف اراضی ملی چهار شهرستانِ استان جمعاً به ارزش بیش از ۱۳۷ میلیارد ریال خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(اصفهان)؛ سرهنگ امیرسعید باقری فرمانده یگان حفاظت اراضی استان اصفهان اظهار داشت: با دقت، هوشیاری و تلاش کارکنان این فرماندهی، در کمتر از ۱۰ روز اخیر شش فقره تعرض به اراضی ملی شهرستان‌های آران و بیدگل، کاشان، نجف‌آباد و اردستان در مجموع به مساحت ۱۹ هزار و ۹۴۰ مترمربع رفع تصرف شد.  

وی افزود: از این میزان اراضی تصرف شده، برای ۱۸ هزار و ۱۰۰ مترمربع آن عملیات رفع تصرف فوری انجام پذیرفت و مابقی مربوط به اجرای حکم در خصوص یک فقره پرونده قضایی بوده است.  

فرمانده یگان حفاظت اراضی استان اصفهان با بیان اینکه ارزش این اراضی در مجموع ۱۳۷ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال برآورد شده است اذعان داشت: به دنبال رصد و پایش مستمر اراضی ملی و دولتی استان اصفهان توسط عوامل یگان حفاظت اراضی، اطلاع از دو مورد تعرض به اراضی ملی شهرستان آران و بیدگل، دو مورد در شهرستان کاشان و یک مورد نیز شهرستان نجف‌آباد حاصل شد که بلافاصله موضوع در دستور کار قرار گرفت و براین اساس اراضی ملی به ترتیب به مساحت‌های ۴۰۰، ۱۲ هزار و ۷۰۰ و پنج هزار مترمربع از چنگال زمین‌خواران خارج و به بیت‌المال بازگردانده شد.  

وی ادامه داد: علاوه بر این، در پی دست درازی متصرفان به زمین ملی در شهرستان اردستان، با اقدامات معاونت املاک و حقوقی اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان و همکاری اداره راه و شهرسازی این شهرستان، پرونده قضایی تشکیل و رای قضایی له دولت اخذ شد.  

سرهنگ باقری بیان داشت: پس از ارسال حکم قضایی به این یگان،  با تلاش کارکنان این فرماندهی و همکاری کلانتری مربوطه زمین ملی به ارزش ۹ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال ضمن قلع و قمع مستحدثات و خلع ید رفع تصرف کامل شد.