شناسهٔ خبر: 12532 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی لارستان اعلام کرد:

اعمال سیاست‌های تشویقی نقش مؤثری در استقبال از انتخابات نظام مهندسی دارد

داریوش نصر مدیرکل راه و شهرسازی لارستان در آستانه برگزاری انتخابات نظام مهندسی ساختمان در ۱۶ مهرماه سال جاری بیان کرد: اعمال سیاست‌های تشویقی قطعا نقش مؤثری در افزایش تعداد رأی‌دهنگان خواهد داشت.

داریوش نصر در گفتگو با پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی اعمال سیاست‌های تشویقی را یکی از بهترین راهکارهای جذب مهندسان در انتخابات ۱۶ مهرماه اعلام کرد و گفت: با توجه به اينكه تشويق، راهكار بسيار مناسبي برای افزايش مشاركت است و مي‌تواند به عنوان يك ابزار مهم در اين زمينه نقش تأثيرگذاري داشته باشد پس قطعا منظور کردن انتخابات به عنوان يك دوره آموزشي و يا همايش برای ارتقاء پايه پروانه اشتغال و اعمال اشکال گوناگون سیاست‌های تشویقی در این مسئله بی‌تأثیر نخواهد بود.

نصر در ادامه افزايش تبليغات رسانه‌اي اعم از ديداري، شنيداري و نوشتاري در سطح كشور را نمونه‌ای دیگر از راهکارهای مؤثر در این مسئله دانست و افزود: در اين خصوص مي‌توان با ساخت فيلم‌هاي تبليغاتي همانند سایر انتخابات كه در سطح كشور برگزار مي‌شود و مصاحبه‌هاي تخصصي با مهندسين و همچنين تبليغات گسترده در روزنامه‌هاي كثيرالانتشار انگیزه لازم برای حضور در انتخابات را در اعضای سازمان ایجاد کرد.

مدیرکل اداره راه و شهرسازی لارستان همچنین اضافه کرد: با استفاده از چاپ بروشور و معرفي کاندیداها و همچنين پيامك‌هاي تبليغاتي و نصب بنر در سطح شهرها و همچنين تبليغات چهره به چهره می‌توان شور انتخاباتي را بيشتر کرد و جايگاه آن را نیز بالاتر برد .

نصر در بخش دیگری از سخنانش تأکید کرد: بدون شک تصمیم قاطعانه و شجاعانه مقام عالی وزارت راه و شهرسازی در خصوص ممنوعیت عضویت مراجع صدور پروانه ساختمانی از جمله کارکنان شهرداری‌ها، وزارت کشور، شوراها و دهیاری‌های روستاها در هیئت مدیره سازمان‌های نظام مهندسی ساختمان، نقطه عطفی در جهت جلوگیری از فساد اداری و رانت خواری بوده است. مسئله‌ای که تأثیر بسزایی در رفع تضاد منافع بین مراجع صدور پروانه و نظام مهندسی ساختمان داشته است.

این مقام مسئول اضافه کرد: قبل از این اقدام شجاعانه، با توجه به ارتباط کاری مراجع صدور پروانه و نظام مهندسی که درهمه مسائل ساختمان به هم مربوط هستند ، موقعیت‌های بسیاری به وجود می‌آمد که اشخاصی با عضویت همزمان در هیئت مدیره و مراجعی که به صدور پروانه می‌انجامد با لابی‌کاری و ائتلاف‌های غیرقانونی دست به سوء استفاده‌های فراوانی می‌زدند و به این صورت برای خود یک منبع درآمد کلانی از راه نا مشروع ایجاد می‌کردند که بعضاً به اختلاس‌های بزرگی می‌انجامید. این تصمیم باعث می‌شود بطور جد از این قبیل اقدامات و همچنین اقدامات مشابه جلوگیری به عمل آید./

نظر شما