شناسهٔ خبر: 125324 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در جلسه شورای معاونین استان خوزستان مطرح شد؛

بهره گیری از تمام ظرفیت های منابع انسانی با اولویت شایسته سالاری

پناهی فر سرپرست اداره کل راه و شهرسازی استان خوزستان در جلسه شورای معاونین اداره‌کل راه و شهرسازی استان خوزستان بر استفاده از تمام ظرفیت‌های منابع انسانی و لحاظ شایسته سالاری در انتخاب مسئولان برای تحقق اهداف سازمانی تاکید شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (خوزستان)، جلسه شورای معاونین اداره‌کل راه و شهرسازی استان با حضور محمد حسین پناهی فر، مدیرکل راه و شهرسازی استان، معاونین و اعضای شورای معاونین این اداره‌کل برگزار شد.

در این جلسه ضمن رسیدگی به مسائل و مشکلات حوزه‌های کاری مختلف، برنامه های اولویت دار مطرح و وضعیت پروژه ها، بودجه های مربوطه، شایسته سالاری در انتخاب مدیران و روسا، تفویض اختیارات، تبدیل وضعیت استخدامی ایثارگران، مسائل مالی پرسنلی و ... مورد بررسی قرار گرفت.

پناهی فر در طی این نشست پس از استماع گزارشات ارائه شده توسط معاونین، انتظارات خود را مطرح کرد و با یادآوری تفویض اختیارات به عمل آمده در حوزه های کاری مختلف و شفاف بودن مسئولیت‌ها، سرعت بخشی به اجرای اقدامات و برنامه‌ها در راستای کارآمدی هر چه بیشتر و دستیابی به اهداف سازمانی را خواستار شد.

وی با ارئه رهنمودهای لازم از اعضای شورای معاونین اداره کل راه و شهرسازی استان خواست با جدیت کامل و سیاستگذاری دقیق، اهداف تعیین شده سازمانی را جامه عمل بپوشانند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اذعان داشت: هریک از معاونت‌ها، بازوهای اجرایی مدیریت محسوب می شوند که همکاری و مشارکت تمامی آنان در اجرای مناسب طرح‌ها و برنامه‌ها می‌تواند در تقویت همه جانبه مجموعه راه و شهرسازی موثر واقع شود و تشکیل این جلسات بصورت مستمر نقش بسزایی در پیشبرد اهداف سازمانی دارد.

وی بر خدمت رسانی بهینه و مورد رضایت مراجعه کنندگان از طریق اصلاح فرآیند ها، حذف فرآیندهای غیرضروری و افزایش سرعت ارائه خدمات تاکید کرد و گفت: ضروری است تمامی فعالیت‌ها و اقدامات مطابق با خط مشی‌ها و قوانین و مقررات اجرایی شود تا حقی از مردم ضایع نگردد.

وی پس از اخذ گزارشی از روند تبدیل وضعیت استخدامی ایثارگران شاغل، از معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی این اداره کل خواست تا در راستای اجرای قانون تبدیل وضعیت ایثارگران، موضوع را تا حصول نتیجه پیگیری کند.

مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان ضمن بررسی وضعیت پرداخت مطالبات پرسنل و رفاهیات آنان، راهکارهایی را در این خصوص ارائه داد و از معاونین خواست تا رایزنی‌ها و پیگیری‌های لازم را از مراجع ذیربط بعمل آورند.

وی بر استفاده از ظرفیت‌های ویژه موجود و حمایت از کار علمی و کارشناسی شده پرسنل تاکید کرد و گفت: استفاده صحیح از توانایی پرسنل، سازمان را در رسیدن به اهداف یاری می‌کند لذا ضروری است مبحث نیروی انسانی در حوزه‌های مختلف مورد بررسی قرار گیرد.

پناهی فر با اشاره به وضعیت اعتبارات این اداره کل و مهلت باقیمانده تا پایان سال، بر پیگیری ویژه جهت جذب اعتبارات تاکید کرد و گفت: تا پیش از پایان سالجاری باید کلیه مطالبات همکاران پرداخت شود و برای تحقق این امر در هفته آینده جلساتی با مدیران سازمان برنامه و بودجه استان و سازمانی ملی مسکن و مدیران ارشد وزارت متبوع هماهنگ شده است.

در ادامه گزارش معاونت ها از پروژه های آماده افتتاح در دهه فجر و اقدامات انجام شده برای آیین افتتاح هر کدام از این پروژه ها ارائه شد.