شناسهٔ خبر: 125339 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان شرقی :

بهره مندی بیش از یک میلیون نفر از راه روستایی در آذربایجان شرقی بعد از پیروزی انقلاب اسلامی

مدیرکل راهداری آذربایجان شرقی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان شرقی گفت: بعداز پیروزی انقلاب اسلامی، برای یک هزار و ۸۳۸ روستا راه ساخته شده و یک میلیون و ۴۳ هزار و ۴۳۲ نفر از ساکنان این روستاها از این طرح ها بهره مند شده اند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی از آذربایجان شرقی؛ اورجعلی علیزاده مدیرکل راهداری وحمل ونقل جاده ای استان  افزود: طول این راه ها شش هزار و ۲۱۵ کیلیومتر است که طبق سرشماری سال ۱۳۹۵، ۲۷۲ هزار و ۴۳۶ خانوار وستایی از آن استفاده می کنند.

وی همچنین از آسفالته شدن راه یک هزار و ۵۳۲ روستا به طول پنج هزار و ۵۳۴ کیلومتر در این مدت خبرداد و گفت: یک میلیون و ۲۳ هزار و ۸۰۷ نفر هم در قالب ۲۷۱ هزار و ۱۱۱ خانواده  دارای راه روستایی آسفالته شده و تردد آنها به شهرها با سهولت انجام می گیرد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان شرقی با بیان اینکه ایجاد راه دسترسی به روستاهایی که قبل از پیروزی انقلاب اسلامی راه نداشتند در دستور کار مجموعه جهاد سازندگی و سپس حوزه وزارت راه بوده است تصریح کرد: برای ۸۷۰ روستا هم که فاقد هرگونه راه ماشین رو بوده اند، مسیر دسترسی به طول سه هزار و ۵۵۰ کیلومتر ایجاد شده و ۵۷ هزار نفر از ساکنان این روستاها از این مزیت برخوردار شده اند.

علیزاده با بیان اینکه در کل بیش از ۹۳ درصد جمعیت روستایی آذربایجان شرقی از راه روستایی آسفالته برخوردارند گفت: نزدیک ۹۵ درصد از جمعیت روستایی استان هم از راه ساخته شده بهره مند هستند.