شناسهٔ خبر: 125383 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان کاشان خبر داد؛

اخذ سند تک برگی برای بیش از ۴۸۰۰ هکتار از اراضی دولتی شهرستان کاشان

مجتبی آراسته - اصفهان رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان کاشان از اخذ سند تک برگی برای بیش از چهار هزار و ۸۰۰ هکتار از اراضی دولتی این شهرستان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (اصفهان)؛ مجتبی آراسته رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان کاشان اظهار داشت: مطابق با سیاست گذاری های معاونت املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان و تلاش‌های بعمل آمده در اداره شهرستان، ۱۲۳ فقره سند تک برگ اراضی ملی و دولتی شهرستان کاشان اخذ شد.  

وی افزود: اسناد مالکیت تک برگی اخذ شده مربوط به چهار هزار و ۸۸۹ هکتار از اراضی این شهرستان در شهرهای کاشان، نیاسر، قمصر، جوشقان قالی، کامو و مشکات بوده است که به منظور جلوگیری از زمین‌خواری و تعرض به انفال و بیت‌المال دارای سند کاداستر (تک برگی) شد.  

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان کاشان اذعان داشت: از این میزان اسناد تک برگی، هفت فقره مربوط به تبدیل اسناد دفترچه ای اراضی ملی به تک برگ به مساحت ۳۹ هکتار و دو فقره نیز تحصیل اراضی به مساحت ۵.۸ هکتار بوده است، همچنین ۱۱۴ فقره سند تفکیکی نیز برای اراضی به مساحت ۸۴۴ هکتار اخذ شده است.  

وی با بیان اینکه اخذ سند و تبدیل اسناد دفترچه‌ای به تک برگ با هدف حراست از اراضی دولتی این شهرستان انجام می شود گفت: صدور اسناد تک برگی اقدامی مهم و موثر در تأمین امنیت فردی و اجتماعی جامعه بوده و با توجه به بالا بودن ضریب امنیت این سیستم و سرعت در پاسخگویی به مراجعان اجرای این طرح از اهمیت بسزایی برخوردار است همچنین با صدور اسناد مالکیت کاداستری، از هرگونه تعارض به این اراضی و زمین خواری جلوگیری می‌شود.  

آراسته ابراز داشت: با این اقدام ضمن تثبیت حقوق و مالکیت دولت، از تجاوز و تصرف به عرصه‌های ملی و بیت‌المال جلوگیری می‌شود و زمینه بسیاری از مشکلات و سوء استفاده‌های احتمالی کاهش می‌یابد.