شناسهٔ خبر: 125384 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان اصفهان خبر داد؛

اخذ سند تک برگ و تثبیت مالکیت دولت بر روی ۴۵۲ هکتار از اراضی شهرستان اصفهان

محمدهادی فرازبخت- اصفهان رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان اصفهان از اخذ یکهزار و ۱۷ فقره سند تک برگ و تثبیت مالکیت دولت بر روی ۴۵۲ هکتار از اراضی این شهرستان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (اصفهان)؛ محمدهادی فرازبخت رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان اصفهان اظهار داشت: این اداره همسو با سیاست‌گذاری‌های معاونت املاک و حقوقی اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان و با هدف پیشگیری از زمین خواری و جلوگیری از تصرفات اراضی ملی، اخذ سند تک برگ اراضی دولتی و تبدیل اسناد دفترچه‌ای به تک برگ را در اولویت‌های کاری قرار داده است.  

وی افزود: در این راستا و بمنظور حراست از اراضی ملی و دولتی، یکهزار و ۱۷ فقره سند تک برگ اراضی دولتی این شهرستان اخذ و تثبیت مالکیت شد.  

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان اصفهان اذعان داشت: این اسناد مربوط به ۴۵۲ هکتار اراضی شهرک علامه امینی شهر هرند بوده است که سند آن به نام دولت جمهوری اسلامی ایران به نمایندگی سازمان ملی زمین و مسکن صادر شد.  

وی با اشاره به اهمیت اجرای حدنگاری اراضی ملی برای مبارزه با زمین خواری، خاطرنشان کرد: با اجرای قانون کاداستر و اخذ اسناد تک برگ به نام دولت، سودجویی از اراضی ملی و سوء استفاده از اسنادی که ابهام دارند به حداقل ممکن می‌رسد.