شناسهٔ خبر: 125403 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

عضو هیئت مدیره سازمان ملی زمین ومسکن در بازدید از پروژه های نهضت ملی مسکن در جیرفت:

پروژه های نهضت ملی مسکن درشهرستان جیرفت پیشرفت خوبی دارد

بلوردی جنوب کرمان بلوردی عضو هیئت مدیره سازمان ملی زمین و مسکن در بازدیدی که به همراه مدیرکل راه وشهرسازی جنوب کرمان و معاون فرماندارجیرفت از پروژه های نهضت ملی مسکن درشهرستان جیرفت داشت ، پیشرفت این پروژه ها را خوب ارزیابی کرد.

به گزارش پایگاه خبری راه وشهرسازی جنوب کرمان، محمدمهدی بلوردی عضو هیئت مدیره سازمان ملی زمین و مسکن در بازدیدی که به همراه مدیرکل راه و شهرسازی جنوب کرمان و معاون فرماندار جیرفت از پروژه های نهضت ملی مسکن در شهرستان جیرفت داشت،گفت: در بازدیدی که از طرحهای نهضت ملی مسکن در شهر ستان جیرفت داشتیم از شروع بکار طرح نهضت ملی مسکن پروژه های مسکن شهرستان جیرفت در جنوب کرمان پیشرفت قبل توجهی داشته و امید است بتوانیم به همت اداره کل راه و شهر سازی جنوب کرمان این مهم را بزودی در شهر جیرفت به پایان برسانیم

 وی در تشریح برخی پروژه های نهضت ملی مسکن در جیرفت اظهارداشت: تعداد ۲۵۸۰  واحد هم اکنون واجد قرارداد ساخت است که قرارداد آن منعقد شده و ۱۴۰۰ واحد در مرحله ی فراخوان است و همچنین برای واجدان شرایط از بین فرهنگیان، مدد جویان کمیته امداد امام خمینی ( ره ) و بهزیستی نیز زمین برای ساخت مسکن تحویل شده است .

بلوردی با بیان اینکه سعی شده از تمامی تجارب طرح‌های حمایتی گذشته درحوزه مسکن مورد استفاده قرارگیرد عنوان کرد: در این خصوص باید توجه داشت تا مجدداً اگر کمبود و ایرادی هم وجود داشت حداقل تکرار نشود و چنانچه نکات مثبتی بود دراجرای طرح جدید تقویت شوند.

وی افزود : براساس اعلام اداره کل راه و شهرسازی جنوب کرمان بیش از ۳۲هزار نفرمتقاضی در سامانه حمایتی مسکن ثبت نام کردند بیش از ۲۰ هزار نفر واجد شرایط شده اند و براساس اولین پالایشی که صورت گرفته از این تعداد بیش از۸۷۰۰ نفر افتتاح حساب داشته اند. تا کنون نیز۳۱۲۰نفر واریزوجه انجام داده اند و۸۶۷ واحد به صورت  خود مالک  کار ساخت و ساز خود را شروع کرده اند .

وی درخصوص استفاده بهتر مردم ازطرح نهضت ملی بیان کرد: برای اجرای طرح عظیم نهضت ملی مسکن روشهای  متعددی طراحی شد، که  موثرترین آن، اول ساخت مسکن  توسط خود مردم است ،متقاضیانی که زمین سنددار دارند می توانند بدون هیچ گونه آورده ای از این تسهیلات به ازای هر واحد، تحت عنوان "خود مالکی" استفاده کنند.دوم اعطای تسهیلات در"بافت های فرسوده شهری" است که نرخ سود پایین تری دارند و مبلغ تسهیلات برای بافتهای فرسوده ۵۰ میلیون تومان بیشتر است وکسانی که دارای ملک سنددار در محدوده بافت فرسوده ی هستند می توانند از این شرایط بهره مند شوند. وسوم برای کسانی است که زمین ندارند و این راهکار، اصلی ترین تلاش دولت برای خانه دارشدن مردم است که در حال انجام است.