شناسهٔ خبر: 125406 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون مسکن و ساختمان راه و شهرسازی خبر داد؛

قرارداد حدود ۹۰۰ واحد خودمالکی نهضت ملی در سیستان و بلوچستان منعقد شد

مهندس مهدیار.jpg معاون مسکن و ساختمان اداره‌کل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان گفت: از ابتدای اجرای طرح نهضت ملی مسکن در استان تاکنون قرارداد خودمالکی طرح نهضت ملی مسکن برای حدود ۹۰۰ واحد منعقد شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از استان سیستان و بلوچستان، ابوالفضل مهدیار از پیشتازی زاهدانی ها در استفاده از تسهیلات خودمالکین با ۸۴۹ واحد خبر داد و اظهار داشت: در قالب این طرح میزان تسهیلات پرداختی به هر واحدطبق شرایط از قبل تعیین شده ۳۵۰ میلیون تومان برای مرکز استان و ۳۰۰ میلیون تومان برای سایر شهرستان ها بوده است که براساس پیشرفت فیزیکی طرح در چهار گام به متقاضیان پرداخت می‌شود.

وی با اعلام این که کارمزد این تسهیلات ۱۸ درصد و دوره بازپرداخت آن ۲۰ ساله است، گفت: علاوه‌ بر اینکه در این طرح خودمالکان برای اخذ تسهیلات ساخت نیازی به سپرده گذاری و یا خرید اوراق ندارند و هیچ‌گونه شرایط دیگر از قبیل مالکیت شخصی و دولتی، تاهل و شرط سکونت نیاز نبوده و پرداخت اقساط در صورت درخواست متقاضی پلکانی نیز می‌شود.

معاون مسکن و ساختمان اداره‌کل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان با بیان اینکه ثبت نام برای اخذ تسهیلات خودمالکین در استان همچنان ادامه دارد، افزود: هم استانی های گرامی می‌توانند در سایت سامانه جامع طرح‌های حمایتی مسکن به آدرس به آدرس https://saman.mrud.ir ثبت نام کرده و از این فرصت استفاده کنند.

مهدیار با بیان اینکه خود مالکین می‌توانند با داشتن پروانه ساختمانی زمین مورد نظر جهت دریافت وام اقدام کنند، گفت: در این نوع از تسهیلات, بررسی فرم «ج» و سابقه مالکیت و استفاده از تسهیلات یارانه‌ای مطرح نیست.