شناسهٔ خبر: 125424 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در ده ماهه سال جاری؛

جابجایی بیش از ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار مسافر در استان همدان

صفر صادقی راد مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان همدان مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای همدان از جابجایی ۲ میلیون و ۳۳۱ هزار مسافر از مبدأ استان در ده ماهه سال جاری خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی همدان، صفر صادقی راد گفت: از ابتدای سال تا پایان آذر ماه سال جاری بیش از دو میلیون و سیصد و سی و یکهزار مسافر درون و برون استانی از طریق دویست و هشتاد و شش هزار سفر توسط ناوگان اتوبوس، مینی بوس و سواری کرایه درسطح استان به مقاصد درون و برون استانی انجام شده است.

وی افزود: نسبت جا به جایی مسافر نسبت به مدت مشابه سال قبل ۷ درصد افزایش و نسبت کل تعداد سفر نسبت به مشابه سال قبل ۴درصد کاهش داشته است
صادقی راد همچنین به فعالیت ۲ هزار و ۱۶۲ راننده اتوبوس، مینی بوس و سواری کرایه در استان اشاره و تصریح کرد: همه این رانندگان دارای کارت هوشمند و سلامت زیر نظر این داره کل هستند.

وی در ادامه نظارت بر ناوگان حمل و نقل عمومی را یکی از وظایف مهم اداره کل برشمرد و گفت: به منظور ارتقا ایمنی تردد و کاهش تصادفات و فوتی‌های جاده ای، طرح کنترل و نظارت بر تردد وسابل نقلیه عمومی با همکاری پلیس راه استان به طور مستمر در حال اجراست.

این مسئول افزود: سامانه گویای ۱۴۱ آماده دریافت پیشنهادات، انتقادات و نظرات مسافران در خصوص نحوه ارائه خدمات سفر در استان همدان است