شناسهٔ خبر: 125446 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

از اول سالجاری تاکنون انجام شد:

خط کشی ۵۰۰ کیلومتر از راه‌های مواصلاتی شهرستان دهلران

رییس اداره راهداری شهرستان دهلران رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان دهلران گفت: عملیات خط کشی ۵۰۰ کیلومتر از راه های ارتباطی این شهرستان در سال جاری اجرا شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (ایلام)، سعید بختی رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان دهلران اظهار کرد: کاهش میزان تصادف و سوانح رانندگی،دید کافی در شب، کنترل ترافیک،افزایش ایمنی تردد، تسهیل رفت و آمد از مزایای اجرای طرح خط کشی جاده‌ها است.

وی با اشاره به اقدامات این اداره در سطح شهرستان دهلران تصریح کرد: تعریض و بهسازی جاده و پل ها از کیلومتر ۳ تا پنج محور دهلران_ مهران ، شانه سازی محور دهلران به اندیمشک به طول۳۰ کیلومتر، لکه گیری راه های اصلی و فرعی بوسیله آسفالت سرد و گرم،تکمیل و بهره برداری از واریانت کارخانه گچ،ساماندهی ایست بازرسی سپتون با نصب نیوجرسی،آسفالت و تابلو علائم ایمنی،همچنین ایمن سازی پلیس راه و بازرسی سه راهی موسیان با نصب نیوجرسی وشانه سازی، از مهمترین اقدمات این اداره در شهرستان مهران بوده است.

رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان دهلران یادآور شد: اجرای لایه ی حفاظتی میکروسرفیسینگ به طول ۲۰ کیلومتر،نصب ۶ کیلومتر نیوجرسی در راه های اصلی،شن ریزی و ساماندهی راه روستای مازعبدلی بالا،نصب تعداد ۴۰۰۰ شبرنگ در راه های مواصلاتی از دیگر اقدامات این اداره در سال جاری بوده است.

بختی گفت: همچنین نصب ۲۶۰۰ عدد علائم اطلاعاتی ، هشدار دهنده و انواع تابلو علائم راهنمایی و رانندگی، حذف نقاط پر حادثه محور دهلران- مهران واریانت ویله( بیشه دراز) با پیشرفت فیزیکی ۸۰ درصد،دریواسیون پل های کوچک و بزرگ در حوزه ی استحفاظی این شهرستان از سایر اقدامات این اداره در شهرستان دهلران بوده است.

شهرستان دهلران، در ناحیه جنوب شرقی استان ایلام قرار گرفته و با مرکز استان، ۲۳۰ کیلومتر فاصله دارد. این شهرستان، دارای مرز مشترک با شهرهای خوزستان، آبدانان و مهران بوده و نسبت به دیگر شهرستانهای استان ایلام، دارای مرز مشترک بیشتری با کشور عراق است.