شناسهٔ خبر: 125454 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

یک هزار و ۸۶۰ کیلومتر از محورهای مواصلاتی خراسان جنوبی برف روبی شد

برف روبی خراسان جنوبی1.jpg مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان جنوبی از برف روبی ۱۸۶۰ کیلومتر باند محورهای مواصلاتی در سطح استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی در خراسان جنوبی، اسداله جلال زاده، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان با اشاره به بارش برف و باران طی دو روز گذشته در استان گفت: از زمان شروع بارندگی ها در استان با توجه به برنامه ریزی انجام شده و آمادگی کامل عوامل راهداری، بلافاصله نسبت به اجرای عملیات برفروبی و نمکپاشی در طول راههای برفگیر اقدام شد و در حال حاضر به همت همکاران تمامی محورهای مواصلاتی استان باز و تردد با رعایت نکات ایمنی در جریان است.

وی افزود: طی ۲۴ ساعت گذشته ۷۳ دستگاه ماشین‌آلات راهداری با همکاری ۱۳۰ نیروی راهدار در محورهای ۶ شهرستان با اولویت برف روبی و بازگشایی محور های اصلی و شریانی فعالیت داشته اند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان جنوبی ادامه داد: در پی عملیات برفروبی ، در سطح حوزه های استحفاظی ادارات قاین، بیرجند، سربیشه، نهبندان، درمیان و دیهوک ۱۸۶۰ کیلومتر راه برف‌روبی و ۱۷۸۵ تن شن و نمک مصرف شده است.

وی تصریح کرد: با حضور به موقع راهداران در صحنه ۵۰ دستگاه خودرو گرفتار در برف، امداد رسانی شدند.

جلال زاده اضافه کرد: با توجه به لغزندگی فعلی سطح راه‌های استان از تمامی رانندگان خواهشمند است با رعایت نکات ایمنی؛ سوخت کامل و تجهیزات ایمنی و وسایل گرمایشی اقدام به تردد کنند.

وی با بیان اینکه اکیپ‌های راهداری با تجهیزات کامل در جاده‌ها آماده‌باش هستند، خاطر نشان کرد: شماره تلفن گویای ۱۴۱ و همکاران مستقر در مرکز مدیریت راه‌های استان به‌طور ۲۴ ساعته پاسخگوی هموطنان برای اطلاع‌ رسانی وضعیت جاده‌های استان است.