شناسهٔ خبر: 12548 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

جزئيات ترمينال زيارتي از زبان مدير پروژه؛

بازدید آخوندی از پروژه ترمینال سلام فرودگاه امام‌(ره)/ زمان تکمیل پروژه

بازدید وزیر راه و شهرسازی از روند احداث ترمینال سلام عباس آخوندی صبح امروز از پروژه ترمینال سلام در فرودگاه بین‌المللی امام‌خمینی(ره) بازديد کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، عباس آخوندی امروز پنجشنبه ۹ مهرماه با حضور در فرودگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) از پروژه ترمینال سلام بازدید کرد.

در همین راستا علیرضا شیرمحمدی مدیره این پروژه در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به جزئیات این ترمینال اشاره کرد و گفت: ترمینال سلام، یک ترمینال ویژه حجاج است که عملیات اجرایی آن از سال ۱۳۸۹ آغاز شد اما به دلیل مشکلات مالی، این پروژه با پیشرفت فیزیکی ۱۲ درصد در سال ۹۱ متوقف شد.

وی ادامه داد: با دستور وزیر راه و شهرسازی، عملیات اجرایی این پروژه بعد از حدود دو سال توقف از ۱۵ فروردین سال جاری با استقرار تیم جدید، آغاز شد. در حال حاضر پروژه ترمینال سلام با پیشرفت ۴۰ درصد در حال ساخت است و بر اساس برنامه زمان‌بندی، عملیات اجرایی این پروژه در تاریخ ۳۱ تیرماه سال ۹۵ به پایان می‌رسد.

به گفته شیرمحمدی، تاکنون برای ساخت این پروژه ۸۰ میلیارد تومان هزینه شده اما برای تکمیل آن ۳۲۰ میلیارد تومان دیگر نیاز است.

وی تاکید کرد: در صورت تامین منابع مالی، این پروژه در زمان مقرر به اتمام خواهد رسید.

بر اساس این گزارش، پروژه ترمینال سلام در دو طبقه به علاوه همکف ساخته می‌شود که طبقه همکف برای خدمات بار مسافران، طبقه اول ویژه ارائه خدمات پاسپورت همچنین ورودی و خروجی مسافران و طبقه دوم نیز به عنوان سالن ترانزیت مورد استفاده قرار می گیرد؛ همچنین در این ترمینال، نصب سه پل تلسکوپی برای انتقال مسافران به داخل هواپیما برنامه‌ریزی شده است.

در این بازدید، محمد سعیدی‌کیا رئیس بنیاد مستضعفان، رحمت‌اله مه‌آبادی مدیرعامل شرکت فرودگاه‌های کشور، محمود نویدی مدیرعامل شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی٬ فخری‌کاشان مشاور سرمایه‌گذاری وزیر راه و شهرسازی، علی عابدزاده رئیس سازمان هواپیمایی کشوری و حمیدرضا سیدی مدیرکل فرودگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) وزیر راه و شهرسازی را همراهی می‌کنند./

نظر شما