شناسهٔ خبر: 125494 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان برخوار خبر داد؛

آسفالت گذرهای بافت فرسوده شهرستان برخوار با اختصاص ۴۰۰ تن قیر رایگان

صادق حاجی - اصفهان رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان برخوار از آسفالت معابر بافت فرسوده شهرهای این شهرستان با اختصاص ۴۰۰ تن قیر رایگان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (اصفهان)؛ صادق حاجی رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان برخوار اظهار داشت: یکی از مشکلات بافت‌های فرسوده این شهرستان وجود معابر خاکی بود و این معابر آسفالت نشده شرایط نامطلوبی را برای زندگی مردم ایجاد کرده بود که به لطف خدا اقدام ویژه‌ای در این رابطه بعمل آمد.  

وی با بیان اینکه ۴۰۰ تن قیر رایگان برای آسفالت معابر خاکی در محلات هدف بازآفرینی شهری این شهرستان اختصاص یافت، اذعان داشت: در این رابطه اقداماتی شامل انعقاد تفاهم نامه، پیگیری تا صدور حواله قیر و نظارت بر اجرای روکش آسفالت محورها توسط پیمانکاران در محدوده‌های بافت فرسوده انجام شده است.  

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان برخوار در خصوص وضعیت طرح های توسعه شهری این شهرستان توضیح داد: شهرستان برخوار دارای هفت شهر دولت آباد، خورزوق، دستگرد، سین، شاپورآباد، حبیب آباد و کمشچه است که طرح تفضیلی شهر خورزوق ابلاغ شده و برای شهر شاپورآباد نیز به تصویب رسیده است.  

وی با اشاره به اتمام تهیه طرح تفصیلی شهردستگرد افزود: در حال حاضر طرح تفصیلی شهرهای کمشچه و دولت اباد در مرحله اول تهیه طرح هستند.  

حاجی بیان داشت: قرارداد طرح تفصیلی شهر حبیب اباد منعقد و تهیه مرحله اول این طرح آغاز شده همچنین قرارداد طرح تفصیلی شهر دولت اباد نیز منعقد و تهیه مرحله دوم این طرح شروع شده است.  

وی در خصوص اقدامات بعمل آمده در حوزه املاک و حقوقی این شهرستان عنوان کرد: مطابق با سیاست گذاری های معاونت املاک و حقوقی اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان و در راستای تفاهم نامه فی مابین وزارت راه و شهرسازی و جهاد کشاورزی در خصوص تحویل و تحول و تغییر نمایندگی اسناد مالکیت اراضی ملی داخل و خارج از حریم، بیش از دو هزار هکتار اراضی ملی داخل و خارج از حریم این شهرستان تعیین تکلیف شد و با پیگیری های بعمل آمده اسناد بیش از ۵۰۰ هکتار از اراضی ملی داخل حریم به نام دولت جمهوری اسلامی ایران به نمایندگی سازمان ملی زمین و مسکن اخذ شد.  

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان برخوار با بیان اینکه بیش از ۱۲هزار متر مربع زمین به بنیاد مسکن انقلاب اسلامی جهت اجرای پروژه نهضت ملی مسکن این شهرستان تحویل داده شد اذعان داشت: پیگیری لازم برای تامین زمین بیش از ۵۰۰ واحد طرح نهضت ملی مسکن بعمل آمده و ساخت بیش از ۲۰۰ واحد از این طرح درشهر دولت آباد شروع شده است که در فاز اول به تعداد ۸۱ واحد دارای ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی است.