شناسهٔ خبر: 125524 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

فرمانده یگان حفاظت اراضی سازمان ملی زمین و مسکن استان زنجان:

پیشگیری از تصرف و تعرضات احتمالی اراضی، اولویت کاری یگان حفاظت است

باقری حفاظت از اراضی زنجان فرمانده یگان حفاظت اراضی سازمان ملی زمین و مسکن استان زنجان، گفت: یگان حفاظت اراضی سازمان ملی زمین و مسکن استان با حمایت های همه جانبه مدیرکل اداره کل راه و شهرسازی و با تعاملات خوبی که با دستگاههای مرتبط استانی دارد مشکل خاصی در حفاظت از اراضی در استان وجود ندارد.

مهدی باقری در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (زنجان)، با اشاره به منویات مقام معظم رهبری در خصوص حفاظت از منابع ملی و بیت المال، متذکر شد: مقام معظم رهبری فرمودند «اجازه ندهید کسانی با دست اندازی به منابع ملی و بیت المال ثروت عمومی را به ثروت شخصی تبدیل کنند».

وی با بیان اینکه نخستین اولویت کاری یگان حفاظت، پیشگیری از تصرف و تعرضات احتمالی اراضی که در محدوده و حریم شهرها تحت مالکیت دولت جمهوری اسلامی ایران به نمایندگی سازمان ملی زمین و مسکن در اداره کل راه و شهرسازی استان است، ابراز داشت: یکی از معضلات پدیده زمین خواری، تغییر در اراضی، بدون مجوز قانونی می باشد و یگان حفاظت در زمینه برخورد با جرم زمین خواری با هیچکس تعارف نداشته و ندارد.

فرمانده یگان حفاظت اراضی سازمان ملی زمین و مسکن استان زنجان، با اشاره به اینکه در استان همزمان با سراسر کشور در طول شبانه روز سامانه تلفنی چهار رقمی «۱۶۵۶» برای دریافت اخبار و گزارشات مردمی برای مقابله با پدیده زمین خواری و پیشگیری از تصرفات احتمالی فعال است، ابراز کرد: در سالجاری ۲۷ مورد اخبار و گزارشات مردمی از این سامانه دریافت شده و مورد رسیدگی قرار گرفته است.

مردم قبل از خرید اراضی در حریم و محدوده شهرها استعلام لازم را حاصل کنند

باقری تاکید کرد: همچنین سامانه پنجره واحد مدیریت زمین در راستای مدیریت و پایش بهینه اراضی کل کشور با استفاده از تصاویر ماهواره ای برای اکثریت استانهای کشور راه اندازی شده که یگان حفاظت راه و شهرسازی با دستگاههای مرتبط دیگر در این سامانه عضویت داشته و با نظارت مسئولین قضایی در استان با این سامانه همکاری لازم به عمل می آید.

وی گفت: یگان حفاظت اراضی سازمان ملی زمین و مسکن استان با حمایت های همه جانبه مدیرکل اداره کل راه و شهرسازی استان و با تعاملات خوبی که با دستگاههای مرتبط استانی دارد مشکل خاصی در حفاظت از اراضی در استان وجود ندارد.

فرمانده یگان حفاظت اراضی سازمان ملی زمین و مسکن استان زنجان، ابراز کرد: از شهرداری ها، دهیاری ها و شوراهای سطح استان که در همه حال همراه هستند درخواست می شود هر گونه اخبار و اطلاعات در زمینه اراضی ملی و دولتی را با یگان در میان بگذارند.

باقری افزود: از مردم استان درخواست می شود قبل از خرید اراضی در حریم و محدوده شهرها برای اطمینان از اینکه در دام افراد کلاهبردار گرفتار نشوند از اداره راه و شهرسازی استان استعلام لازم را بگیرند.