شناسهٔ خبر: 125527 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان تاکید کرد:

پرهیز از سفرهای غیر ضروری در سطح محورهای کوهستانی مازندران

مازندران مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مازندران اظهار داشت: با توجه به هشدار هواشناسی و کاهش دما و بارش برف در ظرف ۴۸ ساعت آینده در سطح محورهای کوهستانی استان هموطنان عزیز خواهشمندیم با از سفر و گردش به مناطق ییلاقی و کوهستانی به جد پرهیز کنند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از مازندران، حسن جهانیان خاطر نشان ساخت: در طول ۱۰۴۰۰ کیلومتر راه اصلی ، فرعی و روستایی مازندران ۲۳ راهدارخانه فعالیت دارند که ۳۰۰نفر از راهداران سخت کوش در قالب ۳۶ اکیپ راهداری زمستانی و با ۲۵۰ دستگاه ماشین آلات راهداری در ۳۷۰۰ کیلومتر از راه های برفگیر و کوهستانی استان به انجام فعالیت های راهداری زمستانی مشغولند.

وی ضمن اشاره به این مطلب که در حال حاضر تمامی محورهای اصلی و شریانی استان باز و تردد در آنها برقرار است ، گفت: با توجه به کاهش دما در سطح محورهای کوهستانی به کلیه رانندگانی که قصد تردد از محورهای کوهستانی را دارند توصیه می شود ضمن رعایت قوانین و مقرارت ، تجهیزات و امکانات ایمنی از جمله زنجیر چرخ را همراه داشته باشند.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان افزود : با توجه به اینکه در زمان بحران و شرایط بد جوی اولویت کاری راهداران محورهای شریانی و اصلی بوده ، از این رو از هموطنان عزیز خواهشمندیم با توجه به هشدارها و اطلاعیه های مکرر رسانه های حقیقی و مجازی از سفر و گردش به مناطق ییلاقی و کوهستانی به طور جدی پرهیز کنند.

جهانیان ضمن اعلام این خبر که موجودی انبار شن و نمک نیزکنترل شده است تصریح کرد: استفاده حداقلی از نمک را برای جلوگیری از آسیب رساندن به ابنیه فنی راه ضروری دانست و افزود در سایه حضور فعال و پر رنگ و چشمگیر راهداران در محورهای برفگیر استان به همراه اقدامات ایمنی اداره کل و فرهنگ سازی و رعایت قوانین و مقررات از سوی رانندگان عزیز انشاءا... شاهد کاهش تصادفات و فوتی های ناشی از آن در سطح راه های استان باشیم.

گفتنی است : مرکز مدیریت اطلاعات راه ها و حمل و نقل جاده ای استان نیز شماره تلفن ۱۴۱ (گویا ) و همچنین سامانه پیام کوتاه ۱۰۰۰۰۱۴۱ آماده پاسخ گویی به مسافرین و مردم عزیز برای اطلاع از آخرین وضعیت راه های این استان است.