شناسهٔ خبر: 125545 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

سرپرست معاونت راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سمنان خبر داد؛

ایمن سازی ۵ نقطه مستعد واژگونی در محورهای استان سمنان

شیار لرزاننده.jpg سرپرست معاونت راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سمنان از اجرای شیار لرزاننده و ایمن سازی در ۵ نقطه از محورهای مستعد واژگونی استان خبر داد و گفت: این کار از ابتدای بهمن ماه آغاز شده و انتظار می رود تا شروع سفرهای نوروزی به تمام برسد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (سمنان) وحید صداقت سرپرست معاونت راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سمنان از ایمن سازی محورهای استان با اجرای شیار لرزاننده خبر داد و گفت: با توجه به اینکه موضوع خستگی و خواب آلودگی رانندگان از عوامل مهم وقوع تصادفات جاده ای به شمار می رود یکی از راه حل های پیشگیرانه و زود بازده در جهت کنترل و کاهش این نوع حوادث استفاده از شیارهای لرزاننده در سطح راه‌هاست.

سرپرست معاونت راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سمنان در ادامه توضیح داد: اجرای رامبل استریپ عرضی در محل پیچ‌های تند و محورهایی از استان که سابقه واژگونی خودرو دارند با هوشیارسازی راننده در کاهش بروز حوادث موثر است.

صداقت با بیان اینکه اجرای شیار لرزاننده در ۵ نقطه از محورهای پرتصادف استان در حال انجام است گفت: این پروژه در محور سمنان به دامغان و بالعکس از ابتدای بهمن ماه آغاز شده و انتظار می رود تا شروع سفرهای نوروزی به اتمام برسد.

وی حجم کار را ده هزار متر طول عنوان کرد و افزود: نوارهای رامبل در نقاط پرحادثه مذکور در ۳ مقطع انجام می شود تا از اثرگذاری بالاتری برخودار باشند تا ضمن کاهش سرعت و افزایش ضریب هوشیاری رانندگان موجب کاهش تصادفات نیز باشد.

سرپرست معاونت راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سمنان در پایان اظهار داشت: با تمام ظرفیت و امکانات سعی داریم ایمنی محورهای دارای سوابق واژگونی را افزایش دهیم تا کاربران سفری ایمن و پر از شادی و نشاط داشته باشند.