شناسهٔ خبر: 125561 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان شهرضا خبر داد؛

اخذ سند تک برگ ۶۳۰ هکتار اراضی دولتی شهرستان شهرضا

غلامرضا سبزواری شهرضا / اصفهان رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان شهرضا از اخذ اسناد تک برگی و تثبیت مالکیت دولت بر روی ۶۳۰ هکتار از اراضی این شهرستان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (اصفهان)؛ غلامرضا سبزواری رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان شهرضا اظهار داشت: این اداره با هدف پیشگیری از زمین‌خواری و جلوگیری از تصرفات اراضی ملی همچنین مطابق با سیاست گذاری‌های معاونت املاک و حقوقی اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان و تلاش و پیگیری‌های بعمل آمده موفق به اخذ اسناد تک برگ ۶۳۰ هکتار اراضی ملی و دولتی این شهرستان در راستای تثبیت مالکیت دولت شد.  

وی با بیان اینکه اسناد دریافت شده به تعداد ۹۰ فقره بوده است اذعان داشت: اداره راه و شهرسازی شهرستان شهرضا در جهت حراست از اراضی دولتی اقداماتی نظیر اخذ سند و تبدیل اسناد دفترچه‌ای به تک برگ را در اولویت‌های کاری خود قرار داده است.  

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان شهرضا خاطرنشان کرد: با اجرای قانون کاداستر و سنددار شدن اراضی، اختلافات و دعاوی بین مردم و دستگاه‌های دولتی رفع می‌شود، همچنین با اخذ اسناد تک‌برگی به نام دولت، سودجویی از اراضی ملی و سوء استفاده از اسنادی که ابهام دارند نیز به حداقل ممکن می‌رسد.  

وی در خصوص دیگر اقدامات بعمل آمده در راستای صیانت از اراضی ملی و دولتی شهرستان شهرضا به رفع تصرف ۵۴.۸ هکتار از اراضی اشاره کرد و گفت: با هوشیاری و تلاش عوامل یگان حفاظت اراضی استان اصفهان بخشی از این اراضی به صورت فوری و بخشی با اجرای حکم قضایی، رفع تصرف و به بیت المال برگشت داده شد.  

سبزواری تصریح کرد: به منظور جلوگیری از دخل و تصرف سودجویان اراضی ملی، اکیپ‌های گشت و مراقبت یگان حفاظت اراضی ملی و دولتی به صورت شبانه روزی این اراضی را تحت نظارت و پایش قرار داده و به محض مشاهده هرگونه تخلف، تخریب و تصرف با متخلفان برخورد قانونی صورت می‌گیرد.