شناسهٔ خبر: 12559 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

وزیر راه و شهرسازی در جمع خبرنگاران خبر داد:

مردم به زودی با هواپیماهای نو و ایمن سفر می‌کنند/ بازگشت ۱۱ هزار زائر خانه خدا به کشور / آماده انتقال پیکر جانباختگان حادثه منا به ایران هستیم

بازدید وزیر راه و شهرسازی از روند احداث ترمینال سلام وزیر راه و شهرسازی راه و شهرسازی از هدف‌گذاری برای خرید ۵۰۰ فروند هواپیما تا سال ۱۴۰۴ خبر داد و گفت: در گام نخست تا سال ۲۰۱۶ تعدادی از این هواپیماها وارد کشور می‌شوند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی٬ عباس آخوندی امروز پنجشنبه ۹مهر در حاشیه بازدید از ترمینال سلام فرودگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) با حضور در جمع خبرنگاران از هدف‌گذاری برای خرید ۵۰۰ فروند هواپیماهای دوربرد، میان‌برد و کوتاه برد تا سال ۱۴۰۴ خبر داد و گفت: مذاکره با شرکت های دست اول دنیا برای خرید هواپیما آغاز شد و به محض اجرای توافق برجام گام نخست برای تامین این هواپیماها را برمی‌داریم به طوری که در گام نخست تا سال ۲۰۱۶ تعدادی از این هواپیماها وارد کشور می‌شوند و مردم به زودی شاهد پرواز و سفر با هواپیماهای نو و ایمن هستند.

وی همچنین درباره آخرین وضعیت انتقال اجساد جانباختگان حادثه سرزمین منا به کشور گفت: یک هواپیمای پهن‌پیکر باری برای انتقال پیکر مطهر جانباختگان در نظر گرفته شده و به محض دریافت مجوز پرواز این هواپیما به جده اعزام خواهد شد.

وزیر راه و شهرسازی از آمادگی کامل برای انتقال پیکر جانباختگان به کشور خبر داد و ادامه داد: خوشبختانه پروازهای بازگشت حجاج به کشورمان با روند مناسب به مقصد ۱۹ فرودگاه کشور در حال انجام است. به طوری‌که از ۶۴ هزار زائر ایرانی سرزمین وحی تاکنون ۱۱ هزار زائر به کشورمان بازگشتند. عملیات بازگشت حجاج تا ۲۵ مهرماه ادامه دارد./

نظر شما