شناسهٔ خبر: 125604 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان خبر داد؛

افتتاح بیش از هزار واحد مسکونی خراسان رضوی در دهه فجر

اداره كل راه و شهرسازي خراسان رضوي معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی گفت: امسال بنا به برنامه ریزی‌هایی که انجام شده امید است که ۱۰۸۶ واحد از پروژه‌های نهضت ملی مسکن طی دهه فجر در استان افتتاح شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (خراسان رضوی)، محمدعلی منصوری معاون مسکن و ساختمان اداره کل با اعلام این خبر اظهار کرد: طبق برنامه ریزی‌های انجام شده از بین پروژه‌هایی که در سطح استان در حال عملیات اجرایی هستند، امید است که ۱۰۸۶ واحد از پروژه‌های انبوه سازی نهضت ملی مسکن در دهه فجر امسال افتتاح شوند که از این تعداد، ۶۱ واحد در گناباد، ۲۰ واحد در سبزوار و ۱۰۰۵ واحد هم در گلبهار آماده شده و در عملیات بهره‌برداری به متقاضیان تحویل داده خواهد شد.

وی افزود: طبق تصمیماتی که گرفته شده و هماهنگی‌هایی که با وزیر راه و شهرسازی داشته‌ایم، طبق بخشنامه‌هایی که وجود دارد متقاضیان در مرحله پیش از تخصیص واحد باید مبلغی بالغ بر ۴۰ میلیون تومان را پرداخت می‌کردند که خوشبختانه با مصوبه شورای مسکن استان و تاییده وزیر راه و شهرسازی توانستیم این شرط را برای شهرهایی که کمتر از ۱۰۰ هزار نفر جمعیت دارند را حذف کنیم.

معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی اضافه کرد: در واقع با این کار می‌توانیم واگذاری زمین‌ها، تخصیص قطعات ویلایی و یا واحدهای آپارتمانی را بدون الزام ۴۰ میلیون تومان انجام دهیم، این در حالی است که تلاش داریم تا بتوانیم این مصوبه را برای شهرهایی که بیش از ۱۰۰ هزار نفر جمعیت دارند هم تعیمم دهیم و بدون تحقق شرط ۴۰ میلیون تومان واریزی تخصیص واحد و یا قطعه زمین را انجام دهیم.

منصوری تصریح کرد: البته حذف ۴۰ میلیون تومان اولیه به منزله این نیست که به هیچ عنوان از متقاضی آورده‌ای دریافت نخواهد شد؛ بلکه به منزله فراهم شدن زمینه تاخیر در اجرای پرداخت آورده متقاضی است، زیرا به هر حال اجرای عملیات آماده سازی در سطح سایت‌های نهضت ملی از محل آورده‌های متقاضی باید انجام شود و متقاضیان در مرحله بعد و به فراخور شرایط اقتصادی باید سهم آورده خود را پرداخت کنند تا عملیات آماده سازی به موقع انجام شود.

وی با اشاره به تعداد واحدهای واگذار شده به متقاضیان برای نهصت ملی مسکن گفت: تا امروز حدود ۴۰ هزار واحد که درصد زیادی از آن به صورت قطعات ویلایی و به شکل گروه ساخت برنامه‌ریزی شده وارد مرحله قرعه کشی شده است، بدین منظور که برای افراد واحدها یا قطعات مشخص شده‌اند.

معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی ادامه داد: از این رقم حدود ۳۷ هزار و ۴۰۰ واحد در حال انجام عملیات اجرایی توسط مردم در قالب گروه‌های ساخت توسط انبوه سازان است که سعی می‌کنیم طبق برنامه و زمانی که تعیین شده عملیات اجرایی آن‌ها به اتمام برسد.