شناسهٔ خبر: 125689 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

معاون امور بندری سازمان بنادر اعلام کرد؛

انعقاد بیش از ۳۳ هزار میلیارد ریال قرارداد سرمایه‌گذاری در بنادر از ابتدای دولت سیزدهم

جلیل اسلامی عضو هیات عامل و معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی با اعلام اینکه از ابتدای دولت سیزدهم تا کنون ۱۲ فقره قرارداد سرمایه‌گذاری در بنادر منعقد شده است، گفت: ارزش این قراردادها معادل ۳۳ هزار و ۲۷۹ میلیارد ریال است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی ، جلیل اسلامی با اشاره به اینکه کماکان صنعت بندرداری برای سرمایه‌گذاری بخش خصوصی مطلوب است، اظهار داشت: با توجه به جذابیت بخش خدمات در اقتصاد ایران و جهان و همچنین طبق مطالعه فضای بازار ایران و منطقه و نیز بررسی روند آتی اقتصاد جهان، کماکان صنعت بندرداری دارای مطلوبیت برای سرمایه گذاری بخش خصوصی است.

وی ادامه داد: بر این اساس با توجه به بسترسازی انجام شده توسط سازمان بنادر و دریانوردی شرایط سرمایه گذاری بخش خصوصی در خور توجه است.

معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر  با بیان اینکه رویکرد و استراتژی جذب سرمایه‌گذاری بخش غیردولتی در بنادر و تامین منابع مالی اجرای پروژه‌های زیرساختی و روساختی در بنادر از تقاضا محور به سمت عرضه محور در حال تغییر و تحول است،  افزود: در این مسیر، تلاش می‌شود با بهره‌گیری از رویه واگذاری پروژه‌های سرمایه‌گذاری از طرق فراخوان مزایده عمومی و شناسایی سرمایه گذار، فضای برابر و رقابتی و شفافی شکل گیرد.

اسلامی با اشاره به اینکه در طول ماه‌های اخیر فراخوان‌های مزایده محور و شناسایی سرمایه با بهره‌گیری از فرآیند و ضوابط اجرایی سرمایه گذاری در بنادر مصوب اخیر هیات عامل سازمان بنادر و دریانوردی، انجام پذیرفته است، گفت: خوشبختانه استقبال قابل توجهی از سوی بخش خصوصی صورت گرفته است.

به گزارش سازمان بنادر و دریانوردی،‌وی با اعلام اینکه ۱۲ فقره قرارداد سرمایه‌گذاری به ارزش ۳۳ هزار و ۲۷۹ میلیارد ریال در بنادر در طول دولت سیزدهم منعقد شده است، گفت: تفاهم نامه‌های سرمایه‌گذاری نیز با ارزش نزدیک به ۱۳ هزار میلیارد ریال مبادله شده که امیدواریم در ماه‌های آتی شاهد توافق نهایی و انعقاد قراردادهای مربوطه باشیم.