شناسهٔ خبر: 125792 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل :

۷۵ کیلومتر به طول بزرگراه ها و راه‌های اصلی استان اردبیل تا سال آینده اضافه می‌شود

محبوب حیدری مديركل راه و شهرسازي استان اردبيل مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت : با برنامه ریزی انجام گرفته در سال آینده ۷۵ کیلومتر به طول بزرگراه ها و راههای اصلی استان افزوده خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی ( استان اردبیل ) ، محبوب حیدری مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل با اعلام این مطلب اظهار کرد : در بحث توسعه بزرگراههای استان اردبیل در حال حاضر ۳۰۰ کیلومتر احداث بزرگراه در دست اجرا داریم که هزینه احداث هرکیلومتر بزرگراه ۳۰۰ میلیارد ریال و اگر در بحث احداث تونل و پل خاص باشد هزینه هرکیلومتر ۲۵۰۰ میلیارد ریال تا ۳۰۰۰ میلیارد ریال می رسد .

وی گفت : اعتباری که نیاز هست تا این ۳۰۰ کیلومتر احداث بزرگراه که شروع کرده ایم را به اتمام برسانیم ۸۵۰۰۰ میلیارد ریال منابع مورد نیاز می باشد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل افزود : با برنامه ریزی انجام گرفته در سال آینده ۷۵ کیلومتر به طول بزرگراه ها و راههای اصلی استان افزوده خواهد شد و برای اینکه بتوانیم این امر محقق شود به تخصیص منابع مالی جهت تزریق به پروژه ها نیاز هست .

حیدری ادامه داد : اگر کل پروژه های استان را که نیاز دارد به بزرگراه تبدیل شود انجام دهیم ۲۷۰۰۰۰ میلیارد ریال منابع نیاز داریم .

وی با اشاره به اینکه جهت تامین منابع مالی برای پروژه های استان به پیوست یک قانون بودجه اکتفا نمی کنیم تصریح کرد : جهت تامین منابع مالی برای پروژه های استان از سه محل تهاتر نفت ، ماده ۵۶ بانکی و بودجه کشور پیگیر هستیم که امیدواریم تا پایان سالجاری تخصیص اعتبارات از پیوست یک قانون بودجه اتفاق بیافتد تا منابع مالی مورد نیاز پروژه ها تامین شود .

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت : از محل تهاتر نفت با قرارگاه خاتم الانبیاء به سه پروژه مهم و حیاتی استان احداث باند دوم در محورهای اردبیل - سرچم قطعه ۷ ، اردبیل - مشکین شهر و گرمی - بیله سوار را در دست اجرا داریم .

حیدری افزود : از محل ماده ۵۶ بانکی به سه پروژه اردبیل - سرچم ۴۰۰۰ میلیارد ریال که تخصیص اعتبار آن محقق شد ، پروژه دیگر سربند - مشکین شهر ۱۵۰۰ میلیارد ریال کارهای آن انجام شده و پیگیر هستیم تا پایان ماه جاری اعتبار این محور نیز تخصیص یابد و پروژه سوم محور کلور درام ۱۰۰۰ میلیارد ریال که پیگیری جهت عملیاتی شدن این مهم را با تلاش و همت مسئولان ادامه می دهیم .