شناسهٔ خبر: 125895 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

به مناسبت ایام الله دهه فجر انجام شد؛

افتتاح بهسازی محوطه امام زاده ۹ تن گرگان

راه وشهرسازی گلستان مدیرکل راه و شهرسازی گلستان گفت: بهسازی محوطه امام زاده نُه تن گرگان یکی از پروژه هایی است که در دهه مبارک فجر توسط اداره کل راه و شهرسازی استان افتتاح شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (گلستان)، مهدی ملک در مراسم افتتاح بهسازی محوطه امام زاده نه تن گرگان اظهار کرد: به مناسبت ایام الله دهه مبارک فجر پروژه های شرکت بازآفرینی شهری ایران در استان گلستان به همت اداره کل راه و شهرسازی، اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، اداره کل امور اوقاف و امور خیریه گلستان و شهرداری گرگان که دستگاه های متولی حوزه بافت تاریخی هستند، به بهره برداری رسید.

وی با بیان اینکه پروژه بهسازی محوطه امام زاده نه تن، دارای ۴۰۰ متر مربع حیاط بوده و محوطه دارای ۲۰ متر طول دیوار می باشد، گفت: بهسازی این پروژه با اعتباری بالغ بر ۵۰۰ میلیون تومان انجام شد.

مهندس ملک همچنین تصریح کرد: با عث خرسندی می باشد که مقام عالی وزارت توجه ویژه ی به بقعه ها و اماکن تاریخی مذهبی دارد و امید است با همراهی و همکاری دستگاه های متولی حوزه بافت تاریخی، هویت ایرانی اسلامی ما که در بافت های تاریخی استان وجود دارد، به خوبی حفظ و نگهداری شود.

مدیرکل راه شهرسازی گلستان در انتهای سخنانش گفت: با زنده نگه داشتن ارزش های محیطی و بصری بافت تاریخی، کیفیت عرصه های عمومی شهر ارتقا می یابد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گلستان نیز در این مراسم اظهار کرد: اقدامات خوبی از جانب وزارت راه و شهرسازی و شرکت بازآفرینی شهری ایران در حوزه بافت تاریخی گلستان انجام شده که این امر بیانگر توجه ویژه دکتر بذرپاش مقام عالی وزارت و معاونین ایشان علی الخصوص آئینی، به حوزه بافت تاریخی و اماکن مذهبی است.

حجت الاسلام سلیمانی ادامه داد: بر اساس تفاهم نامه چهارجانبه ای که در استان گلستان فی مابین اداره کل راه و شهرسازی، اداره کل اوقافت و امور خیریه، اداره کل  میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گلستان و شهرداری گرگان منعقد شد، احیا و بهسازی بافت تاریخی و فرسوده استان در دستور کار این چهار دستگاه اجرایی قرار گرفت.

وی ضمن تقدیر از عملکرد ادراه کل راه و شهرسازی گلستان در راستای بهسازی محوطه امام زاده نه تن گفت: با توجه به اینکه بیش از ۵۰ درصد بافت تاریخی شهر گرگان را اماکن مذهبی، تکایا، حوزه علمیه و موقوفات تاریخی تشکیل می دهد، امیدواریم این اهتمام ادامه یابد.

گفتنی است مراسم افتتاح و بهره برداری از محوطه امام زاده نه تن گرگان با حضور معممی مقدم مدیرکل امور اجتماعی و مشارکت های مردمی در سازمان اوقاف و امور خیریه کشور، ملک مدیرکل راه شهرسازی، حجت الاسلام سلیمانی مدیرکل اوقاف  امور خیریه و جمعی از مدیران شهری گرگان برگزار شد.