شناسهٔ خبر: 125923 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

کارشناس سازمان هواشناسی اعلام کرد؛

کاهش ۵ تا ۷ درجه‌ای دما در غرب و شمال‌غرب/ برف و باران در تهران و برخی استان‌های کشور

باران پاییزی کارشناس سازمان هواشناسی با اعلام بارش برف و باران در تهران و برخی ‌استان‌های کشور از کاهش دمای ۵ تا ۷ درجه‌ای در غرب و شمال‌غرب خبر داد.

فریبا گودرزش کارشناس سازمان هواشناسی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی  در تشریح وضعیت جوی کشور توضیح داد: امروز جمعه در مناطقی از خراسان شمالی، خراسان جنوبی، خراسان رضوی، ارتفاعات سمنان، تهران، آذربایجان‌شرقی، آذربایجان‌غربی، اردبیل، کردستان و ارتفاعات کرمان بارش برف و باران پیش‌بینی شده است.

کارشناس سازمان هواشناسی ادامه داد:  فردا نیز در برخی مناطق خراسان‌شمالی، خراسان رضوی و خراسان جنوبی بارش پراکنده دارند و فردا اواخروقت  این سامانه بارشی از کشور خارج می‌شود.

گودرزی گفت: از اواخر وقت شنبه و طی روز یکشنبه از سمت شمال‌غرب و غرب سامانه بارشی جدیدی وارد کشور می‌شود و تا  اواسط هفته آتی بارندگی در کشور ادامه دارد.

وی افزود: امروز برای شمال‌غرب و غرب کاهش دمای ۵ تا ۷ درجه رخ می‌دهد و از یکشنبه  در این مناطق بتدریج افزای دما پیش‌بینی شده است. روزهای دوشنبه و سه‌شنبه نیز استان‌های ساحلی خزر بین ۴ تا ۶ درجه افزایش دما دارند.

به گفته کارشناس سازمان هواشناسی، طی امروز و فردا آب‌های خلیج‌فارس و دریای خزر مواج و متلاطم است.

وی گفت: تهران امروز و فردا وزش باد دارد که این شرایط به مطلوب شدن هوای پایتخت کمک می‌کند. امروز در ایستگاه مهرآباد  دمای هوا به ۲ درجه بالای صفر رسید.