شناسهٔ خبر: 125936 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی خبر داد:

مراجعه بیش از ۶۵ هزار دستگاه خودروی سنگین و نیمه سنگین به مراکز معاینه فنی آذربایجان غربی

مراکز معاینه فنی آذربایجان غربی معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی از مراجعه بیش از ۶۵ هزار دستگاه وسائل نقلیه سنگین و نیمه سنگین به مراکز معاینه فنی استان طی ۱۰ ماهه گذشته از سال جاری خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (آذربایجان غربی) ، جابر اکبرپور  با اشاره به فعالیت ۷ مرکز معاینه فنی وسایل نقلیه سنگین و نیمه سنگین در سطح استان گفت: این تعداد شامل دو مرکز در شهرستان ارومیه و پنج مرکز دیگر در شهرستانهای سلماس، مهاباد، خوی، میاندوآب و بوکان است که طی ۱۰ ماهه گذشته سال جاری در مجموع ۶۵ هزار و ۲۰۰ وسیله نقلیه سنگین و نیمه سنگین به آن مراکز جهت تست و معاینه فنی مراجعه کردند.

وی ادامه داد : در این مدت از مجموع مراجعات به مراکز معاینه فنی وسایل نقلیه سنگین استان ۸۸.۰۵ در صد از این خودرو ها که شامل ۵۷۴۲۰ دستگاه است،  از تست های مربوطه قبول شدند.

اکبرپور  افزود : بیشترین پذیرش وسایل نقلیه سنگین و نیمه سنگین جهت معاینه فنی به ترتیب در شهرستانهای خوی با ۱۸۷۱۰ دستگاه ، ارومیه با ۱۷۵۶۸ دستگاه و مهاباد با ۹۴۵۴ دستگاه انجام گرفته است که از تعداد کل مراجعه ها ۱۱/۹ درصد مابقی نیز رد شده اند.

وی گفت : در این مراکز انواع آزمایشات همچون آزمایش میزان آلایندگی ، میزان صدا ، تست سرعت ، تست ترمزها ، نور چراغ ها ، باک غیر استاندارد ، آج لاستیک و سایر آزمایشهای فنی مشابه از وسایل نقلیه سنگین و نیمه سنگین گرفته می شود بطوریکه عمده ترین دلایل ردی معاینه فنی این قبیل خودرو ها در مراکز معاینه فنی تست ترمز ، آزمون ظاهری و آلودگی بوده است.