شناسهٔ خبر: 125969 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

مصادف با سالروز ولادت امام علی (ع) و در چهارمین روز دهه فجر انجام شد؛

افتتاح همزمان ۱۰ هزار واحد مسکونی در سراسر کشور با حضور رئیس جمهور

ببینید | افتتاح مسکن و 29 پروژه زیر بنایی و رو بنایی رئیس جمهور با حضور در شهر جدید پرند، دستور افتتاح رسمی و بهره‌برداری همزمان از ۱۰ هزار واحد مسکونی را که ۶ هزار و ۸۳۸ واحد آن در شهر جدید پرند احداث شده است، صادر کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، آیت‌الله دکتر سید ابراهیم رئیسی صبح امروز شنبه مصادف با روز میلاد امیرالمومنین علی (ع) و در چهارمین روز از دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی، با حضور در شهر جدید پرند دستور افتتاح همزمان ۶ هزار و ۸۳۸ واحد مسکونی و ۲۹ پروژه خدماتی و عمرانی روبنایی و زیربنایی مرتبط در این منطقه را صادر کرد.
در این مراسم همچنین حدود ۳ هزار و ۱۶۲ واحد مسکونی روستایی نیز به شکل همزمان در سراسر کشور افتتاح خواهند شد.
بخش قابل توجهی از واحدهایی که امروز افتتاح شدند، واحدهای طرح مسکن مهر هستند که بیش از ۱۰ سال در تکمیل و بهره‌برداری از آنها تاخیر ایجاد شده بود، اما در یکسال گذشته با پیگیری‌های صورت گرفته و اقدامات جهادی دولت و وزارت راه و شهرسازی، در دست اقدام قرار گرفته و تکمیل شده‌اند.
دکتر رئیسی همچنین با حضور در مجتمع ۴۰۰ واحدی امام علی (ع) شهر جدید پرند، به طور نمادین کلید ۱۰ واحد مسکونی این مجتمع را به مالکانی که بیش از ۱۰ سال چشم انتظار صاحب خانه شدن بودند، تحویل داد.
آیت‌الله رئیسی با حضور در یکی از واحدهایی که در مراسم امروز افتتاح شد کلید و سند این واحد مسکونی را به همراه یک جلد کلام الله مجید به شکل نمادین به اعضای این خانواده ۴ نفره تحویل داد و گفت: با تلاش هایی که از دوره مرحوم رستم قاسمی وزیر فقید راه و شهرسازی آَغاز شد و در دوره آقای بذرپاش با قوت ادامه یافته است، تکمیل واحدهای باقیمانده از طرح مسکن مهر به زودی به پایان رسیده و واحدهای در حال اجرا در نهضت ملی مسکن نیز با سرعت بیشتر ساخته شده و در اختیار مردم قرار خواهد گرفت.
مجموع سرمایه‌گذاری انجام شده برای احداث این ۶ هزار و ۸۳۸ واحد مسکونی ۱۱ هزار و ۱۷۴ میلیارد ریال و بخش‌های عمرانی و خدماتی افتتاح شده نیز هزار و ۴۳۲ میلیارد ریال است.