شناسهٔ خبر: 126043 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون راهداری کردستان اعلام کرد؛

گردنه ژالانه به دلیل کولاک شدید برف مسدود شد

كردستان معاون راهداری استان کردستان گفت: محور مواصلاتی سروآباد- اورامانات محدوده گردنه ژالانه به دلیل کولاک شدید برف مسدود است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی ( کردستان) رامبد نوذری اظهار کرد: در حال حاضر بارش شدید برف و کولاک موجب مسدود شدن این محور شده است و امکان تردد وجود ندارد، ضمن اینکه راهداران با تمام توان مشغول برفروبی در این مسیر هستند.

وی افزود:در حال حاضر تمام راه‌های اصلی و فرعی استان باز است اما به رانندگان توصیه می‌شود برای تردد در مسیرها وسایل و تجهیزات گرمایشی به همراه داشته باشند.

معاون راهداری کردستان به برفروبی محورهای استان در شبانه‌روز گذشته اشاره کرد و گفت: در شبانه‌روز گذشته ۷۸ نفر از نیروهای راهداری با استفاده از ۵۳ دستگاه ماشین آلات در محورهای شریانی استان هزار و ۵۵۶ کیلومتر برف‌روبی و یخ‌زدایی انجام دادند.

وی میزان شن و نمک مصرفی در محورهای شریانی استان را در شبانه‌روز گذشته ۳۲۱ تن اعلام کرد و ادامه داد: همچنین ۱۶ خودروی گرفتار در برف و کولاک در این محورهای توسط راهداران رهاسازی شدند.

نوذری با بیان اینکه همچنین سه هزار و ۱۷۰ کیلومتر از محورهای غیرشریانی استان نیز توسط ۱۵۶ نفر از نیروهای راهداری و بهره‌گیری از ۱۱۹ دستگاه ماشین‌آلات برفروبی شد، اظهار کرد: میزان شن و نمک مصرفی در این محورها ۶۷ تن بود