شناسهٔ خبر: 126101 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان کاشان بیان داشت؛

فاز اول طرح نهضت ملی مسکن با پیشرفت مناسب در دست اجرا قرار دارد

مجتبی آراسته - اصفهان رئیس اداره راه و شهرسازی کاشان گفت: برای ساخت یک هزار و ۴۶۰ واحد طرح نهضت ملی مسکن کاشان، زمین رایگان دولتی، اخذ مجوز، آماده‌سازی و پیگیری مرحله‌ای پرداخت تسهیلات بانک‌های عامل انجام شده است.

مجتبی آراسته رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان کاشان در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(اصفهان)؛ اظهار داشت: طرح نهضت ملی مسکن کاشان در فاز اول به تعداد یکهزار و ۴۶۰ واحد در شهرک خاتم‌الانبیا، با پیشرفت فیزیکی مناسب در حال ساخت است.  

وی اذعان داشت: در راستای اجرای این طرح، تامین زمین رایگان برعهده راه وشهرسازی بوده و تامین بخشی از منابع مالی این پروژه از طریق بانک‌های عامل با اختصاص وام ۳۰۰ میلیون تومانی به متقاضیان کاشان انجام می‌پذیرد همچنین کارگزار عملیات ساخت نیز بنیاد مسکن انقلاب اسلامی است.  

رئیس اداره راه و شهرسازی کاشان افزود: قیمت واحدهای این طرح مطابق با کارشناسی و به روز مشخص است، لذا در صورتی که هزینه تمام شده ساخت هر واحد با اسکلت بتنی و ... را به طور تقریبی متری هشت میلیون تومان در نظر گرفته شود،  برای ۱۰۰ متر ساختمان ۸۰۰ میلیون تومان هزینه بدون احتساب زمین پیش بینی می‌شود.    

وی خاطر نشان کرد: زمین کاملا رایگان بوده و  با کسر ۳۰۰ میلیون تومان تسهیلات وام مسکن، سهم متقاضی برای ساخت یک آپارتمان ۸۰۰ میلیون تومانی، ۵۰۰  میلیون خواهد شد که قاعدتاً تامین آورده آن برعهده متقاضی است.    

آراسته تاکید کرد: تامین زمین رایگان و ارائه تسهیلات کمک بزرگی از طرف دولت برای ساخت مسکن ملی بوده و امید است با افزایش مبلغ وام در شورای پول و اعتبار و هیات دولت موافقت شود. وی بیان داشت: درچندماه اخیر در جهت تامین زمین مورد نیاز، بیش از ۶۴ هکتار از اراضی شهرهای هفت‌گانه کاشان به محدوده شهری الحاق شده است.  

وی گفت: برای ساخت یکهزار و ۴۶۰ واحد طرح نهضت ملی مسکن کاشان، زمین رایگان دولتی، اخذمجوز، آماده‌سازی و پیگیری مرحله‌ای پرداخت تسهیلات بانک‌های عامل انجام شده است.