شناسهٔ خبر: 126102 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در دهه فجر سال ۱۴۰۱؛

۶۰ کیلومتر پروژه راهسازی در استان اصفهان آماده بهره‌برداری می‌شود

پروژه راهسازی اصفهان مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان گفت: ۶۰ کیلومتر پروژه راهسازی در دهه فجر ۱۴۰۱ آماده بهره‌برداری است که برای ساخت این راه‌ها یک‌هزار و ۷۷۱ میلیارد ریال هزینه شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (اصفهان)؛ علیرضا قاری‌قرآن مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان اظهار داشت: همزمان با ایام مبارک دهه فجر، ۱۰ پروژه راهسازی در پهنه استان اصفهان آماده بهره برداری می‌شود.  

وی با بیان اینکه احداث راه و باند دوم در گلوگاه‌های ترافیکی و مسیرهای ترانزیتی با هدف ایجاد بستر مناسب، سریع و ایمن برای کاربران راه انجام می‌پذیرد اذعان داشت: با تلاش‌های بعمل آمده ۶۰ کیلومتر راه در این استان با اعتبار هزینه شده یک‌هزار و ۷۷۱ میلیارد ریال آماده بهره برداری شده است.  

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان با اشاره به اولویت بندی پروژه‌های راهسازی اذعان داشت: با توجه به اینکه محور تیران به سامان یکی از محورهای مواصلاتی بین استانی است که بخش عمده‌ای از ترافیک غرب استان اصفهان به استان چهارمحال و بختیاری از آن عبور می‌کند، از این رو تکمیل باند دوم این محور از جمله اولویت‌های این اداره‌کل محسوب می‌شود.  

وی افزود: در حال حاضر روکش لایه دوم آسفالت پنج کیلومتر از مسیر ۱۸.۵ کیلومتری پروژه باند دوم تیران به سامان با اعتبار هزینه شده ۶۰ میلیارد ریال تکمیل شده است.  

قاری‌قرآن از دیگر پروژه‌های آماده بهره‌برداری در دهه فجر سال جاری به "پروژه باند دوم حسین اباد - کاغذی و ابوزید آباد - فخره به کاشان به طول هفت کیلومتر"، "عملیات عمرانی تکمیل تقاطع غیر همسطح چرمهین به زمان آباد به طول ۲.۵ کیلومتر راهسازی و یک دستگاه تقاطع غیرهمسطح" و "تکمیل و احداث باند دوم محور زواره به اردستان به طول ۹.۵ کیلومتر" اشاره کرد و گفت: برای اجرای این پروژه‌ها به ترتیب ۱۲۵، ۱۰۶ و ۲۶۷ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.  

وی با اشاره به اجرای باند دوم محور علویجه ـ پلیس راه اصفهان ـ تهران اظهار داشت: این محور یکی از محورهای مواصلاتی پرتردد است، که از مقطع روبروی پلیس راه اصفهان ـ تهران منشعب و تا شهر دهق ادامه دارد و از شهر دهق نیز دسترسی به شهرستان‌های گلپایگان و نجف‌آباد امکان‌پذیر است.  

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان ادامه داد: عملیات احداث باند دوم این محور با هدف رفع نقاط حادثه خیز و جلوگیری از تصادفات رخ به رخ در این مسیر آغاز شد و با توجه به اقدامات بعمل آمده پنج کیلومتر راهسازی انتهای مسیر به همراه دو دستگاه تقاطع غیر همسطح هر کدام با دهانه ۲۲ متر با اعتبار هزینه شده ۱۶۴ میلیارد ریال آماده بهره‌برداری است.  

وی بیان داشت: دیگر پروژه‌ها شامل "تقاطع غیر همسطح ورودی مسکن مهر نائین با شش کیلومتر راهسازی و چهار دستگاه پل و اعتبار هزینه شده ۱۹۱ میلیارد ریال"، " تکمیل و تعریض محور اژیه – ورزنه با ۱.۲ کیلومتر راهسازی و اعتبار هزینه شده ۵۲ میلیارد ریال" و " تکمیل تعریض محور اژیه -سه راهی سیان از توابع شهرستان اصفهان با ۳.۵ کیلومتر راهسازی و اعتبار هزینه شده ۳۹ میلیارد ریال" بوده است که با تلاش‌های بعمل آمده تکمیل و آماده بهره‌برداری است.  

قاری‌قرآن اضافه کرد: علاوه بر این پروژه احداث بزرگراه کاشان - برزک - موته به طول ۱۲ کیلومتر در مرحله اتمام و پروژه باند دوم بادرود به کاشان با اجرای هشت کیلومتر لایه دوم آسفالت تکمیل شده است. وی خاطرنشان کرد: با اجرای پروژه‌های فوق برای ۴۶۲ نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم اشتغال‌زایی شده است.