شناسهٔ خبر: 126149 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

مدیرکل فرودگاه‌های استان گلستان خبر داد؛

تکمیل پروژه‌های فرودگاه گرگان تا پایان سال جاری

علی متانت مدیرکل فرودگاه‌های استان گلستان از تکمیل و بهره برداری تمامی طرح های عمرانی فرودگاه شهدای گرگان تا پایان سال جاری خبر داد و گفت: پروژه‌های عمرانی فرودگاه‌های استان گلستان (گرگان و کلاله) با مجموع ۴۸۰ میلیارد ریال اعتبار، با سرعت و کیفیت مطلوبی در حال انجام است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی علی متانت مدیرکل فرودگاه‌های استان گلستان از تکمیل و بهره‌برداری تمامی طرح‌های عمرانی فرودگاه شهدای گرگان تا پایان سال‌جاری خبر داد.

 متانت افزود: پروژه‌های عمرانی فرودگاه‌های استان گلستان (گرگان و کلاله) با مجموع ۴۸۰ میلیارد ریال اعتبار، با سرعت و کیفیت مطلوبی در حال انجام است.

مدیرکل فرودگاه‌های استان گلستان ادامه داد: اصلاح فضای سبز، بهسازی نمازخانه ترمینال جدید و بهسازی سالن های ترمینال قدیم از جمله پروژه هایی است که در راستای آسایش و رضایتمندی بیشتر مسافران انجام می شود.

وی خاطرنشان کرد: اجرای خط‌کشی و علائم ترافیکی محوطه لندساید، بهسازی ساختمان یگان پلیس و سپاه حفاظت هواپیمایی، بهسازی ابنیه و ساختمان های جنبی، بهسازی ساختمان و محوطه سایت های ناوبری، بهسازی موتورخانه گرمایش سایت درازنو، بهسازی محوطه لندساید ترمینال خارجی، بهسازی مامورسرا و نیز بهسازی و آسفالت محوطه زمینی بخشی از اقداماتی است که تحت عنوان پروژه های بهسازی و عمرانی در فرودگاه گرگان در دست اقدام است.

مدیرکل فرودگاه‌های استان گلستان با اشاره به مهم ترین پروژه عمرانی فرودگاه گرگان، عنوان کرد: طرح احداث منبع بتنی آب، ایستگاه پمپاژ، شبکه فاضلاب، محوطه سازی و پست برق فرودگاه شهدای گرگان با اعتباری بالغ بر ۳۵۰ میلیارد ریال و پیشرفت ۹۹ درصدی، آماده بهره‌برداری است.

متانت در خصوص آخرین وضعیت فرودگاه شهدای کلاله گفت: بهسازی نمای ساختمان تکنیکال بلاک به اتمام رسیده و پروژه بهسازی محوطه و پارکینگ این ساختمان، ۸۰ درصد پیشرفت داشته است.

وی تصریح کرد: بهسازی ساختمان سپاه حفاظت و پلیس، بهسازی تاسیسات اتاق گرمایش ترمینال و بهسازی سیستم روشنایی محوطه و مسیرهای دسترسی داخلی از دیگر پروژه هایی است که تا پایان سال در فرودگاه شهدای کلاله به اتمام خواهد رسید.

به گزارش روابط عمومی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران؛ مدیرکل فرودگاه‌های استان گلستان در خصوص احداث جایگاه سوخت‌گیری فرودگاه شهدای کلاله گفت: مراحل تحویل زمین، انجام نقشه‌برداری و آزمایشات مکانیک خاک و ژئوتکنیک محل احداث پروژه انجام شده و برای طراحی فونداسیون و سازه های مورد نیاز در اختیار شرکت پخش فرآورده‌های نفتی قرار گرفته است که در صورت تهیه و تحویل نقشه‌ ها و اسناد مناقصه از سوی شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی، انجام فرآیند مناقصه و انتخاب پیمانکار جهت شروع عملیات اجرایی پروژه با اعتبار ۴۵۰ میلیارد ریال توسط وزارت نفت و وزارت راه صورت خواهد پذیرفت.