شناسهٔ خبر: 126162 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

نسبت به مدت مشابه سال گذشته؛

تردد های جاده ای استان کرمان ۲۱ درصد افزایش یافت

افزايش  21 درصدی تردد های  جاده ای استان كرمان طبق اطلاعات بدست آمده از تعداد ۱۰۴ دستگاه تردد شمارآنلاین در محورهای حوزه شمال استان، طی ۹ ماهه امسال تردد بیش از ۱۳۳ میلیون از انواع وسایل نقلیه در جاده های استان به ثبت رسیده که افزایش ۲۱درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل را نشان می دهد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (کرمان)، علی عبدالهی معاون فنی اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان کرمان با اعلام این خبر گفت: نتایج برگرفته از سامانه های هوشمند ترددشماری مرکز مدیریت راه های استان، افزایش ۲۱ درصدی تردد در محورهای استان را از ابتدای سال جاری نسبت به بازه مشابه سال گذشته نشان می دهد به طوری که در بخش وسایل نقلیه سبک افزایش ۲۳ درصدی و در بخش وسایل نقلیه سنگین افزایش ۱۳ درصدی را شاهد بوده ایم.

عبدالهی تصریح کرد: بیشترین سهم تردد پلاک های غیربومی در جاده های استان به ترتیب مربوط به استان های هرمزگان، اصفهان و تهران بوده، همچنین تعداد ۱۴۹ سامانه ثبت تخلف و سرعت غیر مجاز تحت مدیریت این اداره کل، تمامی تخلفات رانندگی را بصورت شبانه روز ثبت و برای اعمال قانون به نیروی انتظامی ارسال می کنند.

وی با اشاره به اینکه بیشترین تخلف صورت گرفته در جاده های استان مربوط به تخلف سرعت است، یادآور شد: بررسی سرعت متوسط در محورهای استان طی ۹ ماهه نخست سال جاری حاکی از آن است که بیشترین میزان تخلف سرعت در محورهای کرمان _ باغین، کرمان_ چترود و بم_ ماهان بوده است.

معاون فنی اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان کرمان پرتردد ترین ساعات روز را بین ساعات ۱۶ الی ۱۸ عنوان کرد و افزود: تلفن گویا و اپلیکیشن ۱۴۱ به منظور اطلاع رسانی از وضعیت جاده‌های استان و کشورشبانه روز در دسترس هم استانی های گرامی است.