شناسهٔ خبر: 126218 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان؛

جابجایی بیش از ۳میلیون و ۵۰۰ هزار تن کالا در سیستان و بلوچستان

ایوب کرد مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سیستان و بلوچستان گفت:۳ میلیون و ۵۱۹ هزار و۴۱۱ تن کالا در قالب ۲۱۰ هزار و ۸۸۴ سفر ناوگان باری ، طی ۱۰ ماهه سالجاری در این استان جابجا شده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲ درصد از لحاظ تناژ حمل شده رشد داشته است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (سیستان و بلوچستان)، ایوب کرد اظهار داشت: از این میزان کالای جابجا شده در استان ۲ میلیون و ۹۳۰ هزار و ۲۰۷تن درون استانی و ۵۸۹ هزار و ۲۰۴ تن برون استانی بوده است.

وی با بیان اینکه عمده کالاهای جابجا شده در این مدت را سیمان، فرآورده های نفتی و آرد تشکیل می دهد افزود:بیشترین کالاهای حمل شده از مبادی شهرستان های استان به‌ ترتیب به زاهدان، خاش و میرجاوه اختصاص دارد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای سیستان و بلوچستان تصریح کرد:به منظور رسیدگی قاطع و به موقع به تخلفات حمل و نقلی بویژه تخلفات مربوط به تضییع حقوق رانندگان، کمیسیون تخلفات در محل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان فعال است تا به مواردی اعم از اخذ کمیسیون اضافی از راننده، عدم مسئولیت‌پذیری شرکت درخصوص پرداخت کامل و به موقع کرایه رانندگان و سوء استفاده از کارت هوشمند رانندگان و ... بصورت ویژه رسیدگی کند.

کرد در خاتمه یادآور شد:هموطنان گرامی در صورت مشاهده هرگونه تخلف در حوزه حمل و نقل جاده ای می توانتد جهت پیگیری و رسیدگی با شماره سامانه تلفنی ۱۴۱ مرکز مدیریت راه ها در میان بگذارند تا با متخلفان در کمیسیون‌های مربوطه رسیدگی و برابر ضوابط و قوانین برخورد شود.