شناسهٔ خبر: 126226 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

بر اساس نتایج ارزیابی سامانه سپامک اعلام شد؛

کسب رتبه نخست کشوری توسط اداره کل راه و شهرسازی استان قم

علیخانی رییس اداره نظام مهندسی قم رییس اداره نظام مهندسی و مقررات ملی و کنترل ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان قم گفت: براساس گزارش وضعیت سامانه پروانه های اشتغال به کار مهندسین، کاردان ها و معماران تجربی ساختمان (سپامک)، اداره کل راه و شهرسازی استان قم رتبه نخست را در بین استان های کشور به خود اختصاص داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(قم)، ابوالفضل علیخانی رییس اداره نظام مهندسی و مقررات ملی و کنترل ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان قم اظهار کرد: از اسفند ماه سال ۱۴۰۰ و در راستای سیاست ابلاغی دولت مبنی بر الکترونیکی شدن فرآیند صدور مجوزهای کسب و کار، این اداره کل پس از راه اندازی سامانه یکپارچه صدور پروانه های اشتغال به کار مهندسین، کاردان فنی و معماران تجربی موسوم به سپامک، در کوتاه ترین زمان ممکن، اقدام به بارگذاری اطلاعات و صدور مجوز پروانه اشتغال به کار مهندسین کرده است.

وی افزود: این فرآیند بارگذاری ها شامل اطلاعات اعضای سازمان نظام مهندسی و کاردانی، انجمن معماران تجربی، شرکت های حقوقی اجرا، طراح و ناظر، آزمایشگاه های فنی، دفاتر طراحی ساختمان و انبوه سازان که در قالب فرمت ها و رویه های خواسته شده انجام شده است.

علیخانی با اشاره به کسب رتبه نخست کشوری توسط استان قم در خصوص جزییات آن توضیح داد: یکی از موارد اصلی ارزیابی سامانه سپامک، میانگین پاسخگویی کارشناسان استان ها به درخواست ها بوده است که از این حیث استان قم حائز رتبه نخست کشوری شده است.

رییس اداره نظام مهندسی و مقررات ملی و کنترل ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان قم در پایان تصریح کرد: این رتبه در راستای باور به اصل پاسخگویی، رضایتمندی مراجعین و مسئولیت اجتماعی سازمان است که نشان دهنده اعتقاد درونی کارکنان این بخش نیز بوده است.

 کسب رتبه نخست کشوری توسط اداره کل راه و شهرسازی استان قم