شناسهٔ خبر: 126241 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

از سوی مدیرکل حمل ونقل مسافر سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای بوشهر؛

نحوه عرضه بلیت های نوروزی اعلام شد

مدیرکل حمل ونقل مسافر سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مدیرکل حمل ونقل مسافر سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای بوشهر گفت: عرضه بلیت سفرهای نوروزی جاده‌ای از ابتدای اسفند و به شکل‌‎های متنوع انجام می‌‎شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (بوشهر) داریوش باقر جوان مدیرکل حمل ونقل مسافر سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای بوشهر گفت: عرضه بلیت سفرهای نوروزی جاده‌ای از ابتدای اسفند و به شکل‌‎های متنوع انجام می‌‎شود.

باقرجوان در عسلویه افزود: از ابتدای اسفند عرضه بلیت به صورت غیرحضوری و از طریق وب سایت‌های اختصاصی و مشترک شرکت‌های حمل و نقل آغاز می‌‎شود.

وی گفت: از هفتم اسفندماه نیز فروش بلیت به صورت اینترنتی و حضوری در محل پایانه‌های مسافربری و دفترهای فروش شرکت‌ها انجام خواهد شد.

باقر جوان افزود: امسال اجرای طرح نوروزی سازمان راهداری و حمل ونقل جاده‌ای از ۲۴ اسفند شروع می شود که دلیل زودتر آغاز شدن آن نسبت به سال‎‌های قبل نیز آغاز ماه مبارک رمضان از سوم فروردین ماه است.

وی گفت: در طرح نوروزی سال گذشته در مجموع نزدیک به هفت میلیون و ۸۰۰ هزار نفر جابه جایی مسافر داشتیم که پیش بینی شده این میزان امسال ۱۵ درصد افزایش پیدا کند.

پیش بینی افزایش ۱۵ درصدی سفر نوروزی با ناوگان حمل و نقل عمومی

مدیرکل حمل و نقل مسافر سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور با اشاره به همزمانی ماه مبارک رمضان با ایام نوروز گفت: براین اساس پیش بینی حجم بالای استفاده از ناوگان مسافری در هفته پایانی اسفند وجود دارد و طرح نوروزی راهداری هم از ۲۴ اسفند و زودتر از سالیان قبل آغاز می شود.

باقری جوان در حاشیه بهره برداری از پایانه اختصاصی تک مسافر ایرانیان در عسلویه در جمع خبرنگاران ادامه داد: فروش بلیت های نوروزی اتوبوس از اول اسفند به صورت اینترنتی و از ۷ اسفند همزمان در دفاتر شرکت های حمل و نقل آغاز می شود.

وی  با اشاره به اینکه سال گذشته ۷ میلیون و ۸۰۰ سفر نوروزی با ناوگان حمل و نقل عمومی ثبت شد، ادامه داد: پیش بینی می شود امسال افزایش ۱۵ درصدی سفرهای نوروزی با ناوگان حمل و نقل جاده ای داشته باشیم، از این رو همه ظرفیت ها به کار گرفته خواهد شد تا خدمات شایسته ای به هم میهنان ارائه شود.

این مقام مسئول در سازمان راهداری کشور خاطرنشان کرد: چشم انداز ما دستیابی به ۷۰ درصد مسافرت های جاده ای از طریق ناوگان عمومی است که نقش به سزایی در ایمنی سفر، کاهش ترافیک و آلودگی هوا دارد.