شناسهٔ خبر: 126243 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

راهداران گلستان برای رویارویی با کاهش دما آماده شدند

گلستان معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای گلستان از آمادگی راهداران و عوامل ستادی و شهرستانی استان با توجه به کاهش دما، تعطیلات پیش رو و افزایش حجم ترافیک در سطح راهها از سه شنبه شب خبرداد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(گلستان)، سلیم اصغری روز سه شنبه در سومین جلسه قرارگاه راهداری زمستانه اداره کل جهت هماهنگی های ستادی و شهرستانی گفت: طبق هشدار سطح نارنجی شماره ۱۰ هواشناسی، از امشب سه شنبه تا عصر جمعه دمای استان بویژه در نواحی بین استانی و ارتفاعات بین ۲۰ تا ۲۳ درجه سانتی گراد کاهش می یابد و شاهد ریزش برف تا ۴۵ سانتیمتر برف در درازنو، دوزین، چهارباغ و توسکستان هستیم.

وی با اشاره به اینکه کاهش دما سختی کار راهداران را افزایش می دهد، افزود: تمام عوامل ستادی و شهرستانی راهداری در راهدارخانه ها مستقر می شوند تا در زمان طلایی بارش برف، عملیات نمک پاشی و برفروبی را انجام دهند.

اصغری ادامه داد: در حال حاضر شن و نمک لازم در انبارهای شن و نمک راهدارخانه ها به اندازه کافی وجود دارد و جهت تامین ناوگان مورد نیاز و کمکی نیز برای حضور بموقع در شهرستان ها با دستگاههای اجرایی و بخش خصوصی، دهیاری ها، بخشداری ها و پیمانکاران هماهنگی صورت گرفته است.

به گفته وی، معاونین و روسای ستادی نیز برای کمک به بخشی از کارها در شهرستان ها حضور می یابند.