شناسهٔ خبر: 12630 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

دلال‌ها جایی در اقتصاد پس از تحریم ندارند؛

هشدار مشترک جهانگیری و آخوندی به سرمایه‌گذاران خارجی: با هرگونه واسطه‌گری در سرمایه‌گذاری مخالفیم/ شرکت‌هایی که به واسطه دلال‌ها با دستگاه‌های ایرانی ارتباط برقرار کنند در لیست سیاه قرار می‌گیرند

همایش معاون اول رئیس جمهور و وزیر راه و شهرسازی در یک هشدار مشترک به سرمایه‌گذاران تاکید کردند: با هر گونه واسطه‌گری در سرمایه‌گذاری مخالفیم و شما سرمایه‌گذاران نیز هیچ پیشنهادی را از طریق واسطه نپذیرید.

به گزارش خبرنگار ستاد خبری همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری در حمل و نقل، مسکن و شهرسازی، اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهور و وزیر راه و شهرسازی در مراسم افتتاح این همایش هر دو در سخنرانی خود توصیه‌ای مهم به سرمایه گذاران خارجی برای مشارکت و فعالیت در پروژه‌های ایران کردند.

این دو عضو کابینه دولت تدبیر و امید با اشاره به اینکه دلال‌ها در اقتصاد پس از تحریم ایران هیج جایی ندارند به سرمایه گذاران تاکید کردند که با هر گونه واسطه‌گری در سرمایه‌گذاری مخالفیم و شما سرمایه‌گذاران نیز هیچ پیشنهادی را از طریق واسطه نپذیرید.

اسحاق جهانگیری در اظهاراتش در این زمینه گفت: به همه شرکت‌های خارجی که علاقمند هستند با ایران کار کنند این هشدار داده می‌شود که فقط با دستگاه‌های رسمی کار کنند اینکه شرکت‌هایی بخواهند به واسطه دلال‌ها با دستگاه‌های ایرانی ارتباط برقرار کنند و فعالیت اقتصادی غیرشفاف در ایران انجام دهند در لیست سیاه قرار می‌گیرند و در مقطع کنونی طرح‌ها به صورت شفاف و روشن از سوی دستگاه‌های ایرانی به طرف‌های داخلی و خارجی معرفی می‌شود.

عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی نیز ضمن هشدار به سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی مبنی بر اینکه از همکاری با هرگونه واسطه برای سرمایه‌گذاری در ایران پرهیز کنند، گفت: تمام سرمایه‌گذاری‌هایی که در ایران انجام می‌شود مستقیم است؛ لذا هر شخص یا شرکتی اعلام کرد که از طرف ایران نمایندگی دارد صحت ندارد و تمام پروژه‌های قابل سرمایه‌گذاری از طریق رقابت و آگهی عمومی معرفی می‌شوند.

وی با تأکید بر اینکه سرمایه‌گذاری در ایران بر مبنای رقابت شفافیت و منافع مشترک ایجاد می‌شود بیان کرد: با هر گونه واسطه‌گری در سرمایه‌گذاری مخالفیم و شما سرمایه‌گذاران نیز هیچ پیشنهادی را از طریق واسطه نپذیرید./

نظر شما