شناسهٔ خبر: 126320 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مهرداد جهانی خبر داد:

توسعه بازارگاه های الکترونیکی حمل کالا در استان مرکزی

شازند استان مرکزی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی با اشاره به راه اندازی سامانه اعلام بار مجازی در شهرستان ساوه از برنامه‌ریزی برای توسعه بازارگاه های الکترونیکی حمل کالا در استان مرکزی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از استان مرکزی، مهرداد جهانی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی با اشاره به سوق یافتن زندگی بشر به سمت فناوری‌های نوین و تمایل عموم برای استفاده از ابزارهای الکترونیکی در تسهیل و تسریع فرآیند انجام امور روزمره گفت: در عصر تکنولوژی، سرعت و سهولت دو مولفه ایجاد رقابت سالم در نظام اجرایی شبکه‌های مرتبط و موازی است.

وی افزود: در همین راستا نظام حمل و نقل کالا نیز نیاز به هوشمندسازی و فاصله گرفتن از چرخه سنتی در فرآیند اعلام بار و سیکل جابه‌جایی کالا دارد تا ضمن شکل گیری حمل و نقلی پویا از مزیت‌هایی چون افزایش بهره‌وری، دسترسی سریع، کارآمدی، کاهش ترافیک، حذف واسطه گری، شفافیت در امور جابه‌جایی کالا و موارد دیگری برخوردار گردد.

 مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی ادامه داد: طبق برنامه‌ریزی به عمل آمده برای توسعه بازارگاه‌های الکترونیکی حمل بار در استان مرکزی و با توجه به اجرایی شدن سامانه اعلام بار مجازی در شهرستان ساوه، در صدد آن هستیم تا با استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان، این فرآیند را در سطح استان اجرا کنیم.

وی با اشاره به مزیت‌های اجرای این طرح گفت: با استفاده از ظرفیت بازارگاه‌های الکترونیکی، کامیون‌ها بعد از رساندن بار به مقصد براحتی می‌توانند از همان نقطه مجدد بارگیری و در مسیر برگشت نیز با بار به نقطه اول بازگردند که این امر ضمن افزایش درآمد، صرفه‌جویی در مصرف سوخت و کاهش استهلاک ناوگان را نیز بهمراه دارد.

جهانی بازارگاه‌های الکترونیکی را یکی از عناصر هوشمندسازی صنعت حمل و نقل کالا برشمرد و افزود: با توجه به آوازه استان مرکزی به‌عنوان یکی از قطب‌های صنعتی کشور  مسلما توسعه بازارگاه‌های دانش بنیان موجب تحول و رشد اقتصادی در عرصه حمل و نقل استان نیز خواهد شد.

وی رویکرد این بازارگاه را تحت عنوان اپلیکیشن‌های کاربردی در نسخ مختلف تلفن های همراه معرفی کرد و ادامه داد: رانندگان می‌توانند به راحتی و در هر نقطه‌ای که هستند نسبت به دریافت بار به‌صورت غیر حضوری اقدام نموده و بدون هزینه زمانی و معطل شدن در پایانه‌های بار نسبت به بارگیری با سهولت و سرعت اقدام نمایند.