شناسهٔ خبر: 126325 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

به مناسبت ایام الله دهه فجر صورت گرفت

افتتاح ۱۷۱ کلیومتر راه روستایی در لرستان

آموزش و اهدای تجهیزات به موتور سواران در شهرستان پلدختر به مناسبت دهه مبارک فجر آیین بهره برداری از ۱۷۱ کیلومتر ساخت، توسعه و آسفالت راه روستایی در استان لرستان همزمان با سراسر کشور برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از لرستان، صبح امروز ۱۸ بهمن ماه، به مناسبت چهل وچهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و همزمان با سراسر کشور با حضور دالوند معاون عمرانی استانداری لرستان، احمدی چگنی فرماندار خرم آباد، مهندس مرتضی شیروانی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان لرستان، مدیران شورای هماهنگی وزارت راه و شهرسازی در لرستان ، اعضای شورای معاونین اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان ، ۱۷۱ کیلومتر ساخت راه روستایی در لرستان افتتاح شد.

در این مراسم مرتضی شیروانی مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان لرستان ضمن تبریک ۴۴سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی اظهارداشت: در راستای تحقق فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص محرومیت زدایی و پیرو مصوبات سفر ریاست جمهور به استان لرستان،  با پشتیبانی مقام عالی وزارت و مدیران ارشد سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای و حمایت های مسئولین ارشد استانی به ویژه استاندار و معاون عمرانی استانداری و با همت پرسنل سخت کوش راهداری استان ، امروز شاهد بهره برداری از ۱۷۱ کیلومتر ساخت ، توسعه و آسفالت راه روستایی در استان می باشیم.

وی ادامه داد: ۱۷۱ کلیومتر راه روستایی با اعتباری بالغ بر ۴ هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال در قالب ۷۳ پروژه در سطح استان  می باشد که امروز به صورت نمادین در یکی روستاهای(چغاهروشی) شهرستان خرم آباد به بهره برداری رسید.

مهندس شیروانی تصریح کرد: ۸۰ کیلومتر راه روستایی دیگر در شرف آسفالت می باشد که تا پایان سال مالی این مقدار نیز به بهره برداری خواهد رسید.

مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان لرستان بیان داشت: در استان ۶ هزار و ۱۰۰ کیلومتر راه روستایی در استان داریم که میانیگن آسفالت انها ۷۴ درصد است، همچنین هزار و ۱۰۰ کیلومتر راه روستایی در مناطق مرزی شهرستان ها و نقاط دور افتاده به صورت شنی و خاکی می باشد،  که در صورت عنایت ویژه مقام عالی وزارت در تلاش برای رفع محرویت زدایی و آسفالت این محور ها نیز هستیم.

 این مراسم همزمان با ۵ استان دیگر با حضور  مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی و داریوش امانی معاون وزیر و رییس سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای به صورت ویدیو کنفرانس برگزار شد.