شناسهٔ خبر: 126328 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

بازدید کارشناسان سازمان ملی زمین و مسکن از پروژه های طرح نهضت ملی مسکن شهرستان زاهدان

سیستان کارشناسان سازمان ملی زمین و مسکن در سفر به سیستان و بلوچستان به همراه مدیر کل راه و شهرسازی استان و سایر مسئولان این اداره کل از پروژه های طرح نهضت ملی مسکن شهرستان زاهدان مرکز این استان بازدید کردند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از استان سیستان و بلوچستان، کارشناسان سازمان ملی زمین و مسکن در سفر به سیستان و بلوچستان از پروژه های طرح نهضت ملی مسکن شهرستان زاهدان مرکز این استان بازدید و در جریان آخرین روند پیشرفت فیزیکی این طرح ها قرار گرفتند.

 مدیرکل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان در این بازدید گفت: سهمیه ساخت واحدهای مسکونی در محدوده شهرهای زیر پوشش این اداره‌کل در برنامه چهار ساله ۹۶ هزار و ۱۹۶ واحد بوده که تاکنون عملیات ساخت ۱۱ هزار و ۶۷۱ واحد آن آغاز شده است.

عطاء اله اکبری افزود: برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن همه دست اندارکاران تاکنون خوب پای کار آمدند و خوشبختانه به واسطه همین همکاری در مقیاس ملی مسکن جایگاه خوبی پیدا کرده ایم. 

 وی نبود زیرساختهای برق، آب و گاز در طرح نهضت مسکن ملی سیستان و بلوچستان را یکی از مهمترین مشکلات دانست و گفت: با توجه به نقشه کامل این طرح نیاز است نهادهای خدمات رسان نسبت به تامین زیرساخت برق، آب و گاز در کمترین زمان ممکن اقدام کنند.

مدیر کل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان تصریح کرد: هدف در طرح نهضت ملی مسکن این است که با یک کار کارشناسی و حساب‌شده در کنار توسعه مجتمع‌های مسکونی طبقاتی، توسعه افقی شهری را هم عملیاتی کنیم که در این زمینه تلاش شده شرایط و ظرفیت استان در نظر گرفته شود بطوری که در بسیاری از شهرستان های استان از جمله سراوان، خاش، مهرستان و شهر جدید رامشار این مهم در حال اجراست.

گفتنی است نقش مسکن در اقتصاد کلیدی و محوری است بطوریکه علاوه‌بر فعال کردن بیش‌از ۱۰۰ شغل بر تولید داخلی نیز تاثیر قابل توجهی دارد که در این میان مصالح ساختمانی، پنجره و هر آنچه که برای ساخت مسکن نیاز است به تحرک وا داشته و در واقع ساخت مسکن محوری است که چرخه‌های زیادی را در اقتصاد به گردش در می‌آورد.

امروز مسکن در مسائل اقتصادی و اجتماعی نقش اصلی را ایفا می‌کند و تمام سعی و تلاش همه خدمتگزاران این عرصه بر این بوده که با بهره‌گیری از آیات و احادیث و روایات درباره ضرورت خدمت به مردم و در اجرای فرامین رهبر معظم انقلاب در زمینه اجرایی شدن اصول مترقی نظام مقدس جمهوری اسلامی در تأمین سرپناه و مسکن برای اقشار و آحاد مختلف جامعه گام بردارند.

در میان اجرای موفقیت آمیز طرح نهضت ملی مسکن درپهناورترین استان کشور نه تنها امید به خانه دار شدن در بین اقشار کم درآمد سیستان و بلوچستان را افزایش داده است بلکه با گردش مالی چند هزار میلیارد تومانی سبب رونق واحدهای تولید راکد و نیمه فعال شده است.

بازدید کارشناسان سازمان ملی زمین و مسکن از پروژه های طرح نهضت ملی مسکن شهرستان زاهدان