شناسهٔ خبر: 126354 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

به منظور اجرای عملیات راهداری زمستانی؛

۳۰۰ راهدار در جاده های مازندران مستقر هستند

مازندران معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مازندران عنوان نمود: با توجه به کاهش دما و وجود توده هوای سرد در استان در طول روزهای آتی ، راهداران این اداره کل با استقرار در مناطق برفگیر و کوهستانی ، به اجرای عملیات برفروبی و ایمن سازی جاده های کوهستانی مشغولند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از مازندران ، محسن محمدنژاد معاون راهداری و حمل و نقل جاده ای مازندران ضمن اعلام این مطلب گفت : این اداره کل به منظور حفظ ایمنی جاده ها و تردد روان وسایل نقلیه و جلوگیری از بروز سوانح رانندگی با کلیه امکانات  و اکیپ های راهداری خود آمادگی کامل برای عملیات راهداری را دارد.

وی اظهار داشت: در حال حاضر ۳۶  اکیپ راهداری در قالب ۲۵۰ ماشین و ۳۰۰ راهدار در محورهای مواصلاتی استان مستقر هستند.

معاون راهداری و حمل و نقل جاده ای مازندران ، طول محورهای برفگیر مازندران را ۳۷۰۰ کیلومتر اعلام و عنوان کرد: در حال حاضر ۲۳ راهدارخانه در محورهای مواصلاتی استان تجهیز شده و آماده سرویس دهی به مسافران و در راه ماندگان است.

محمدنژاد ضمن اشاره به این مطلب که در حال حاضر تمامی محورهای اصلی و شریانی استان باز و تردد در آنها برقرار است ، خاطر نشان ساخت: با توجه به کاهش دما و بارش برف در سطح محورهای کوهستانی به کلیه رانندگانی که قصد تردد از محورهای کوهستانی را دارند توصیه می شود ضمن رعایت قوانین و مقرارت ، تجهیزات و امکانات ایمنی از جمله زنجیر چرخ را همراه داشته باشند.

گفتنی است :مسافرین و رانندگان محترم می‌توانند جهت کسب اطلاعات از آمار و ارقام تردد در محورهای استان و کشور همچنین آگاهی از آخرین وضعیت راهها و انسدادها یا محدودیت‌های احتمالی تردد و  شرایط جوی به سایت www.۱۴۱.ir مراجعه نموده و یا با تلفن گویای ۱۴۱ تماس حاصل فرمایند.