شناسهٔ خبر: 126362 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

سرپرست اداره‌کل راه و شهرسازی مازندران خبر داد:

راه‌اندازی سامانه مردمی ۱۶۵۶ یگان حفاظت از اراضی ملی در مازندران

راه‌اندازی سامانه مردمی ۱۶۵۶ سرپرست اداره‌کل راه و شهرسازی استان مازندران با اشاره به نقش سازنده مردم در پیشگیری از تصرفات و حفاظت از اراضی ملی و دولتی، از راه‌اندازی سامانه مردمی ۱۶۵۶ یگان حفاظت از اراضی ملی در استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی استان مازندران علی دیوسالار در مراسم رونمایی از سامانه ارتباط مردمی ۱۶۵۶ اداره کل راه و شهرسازی مازندران که با حضور سرهنگ محمدجواد خردمند فرمانده یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن کشور و مسئولان فرماندهی انتظامی استان در اداره کل برگزار شد اظهار کرد: تلفن گویای یگان حفاظت اراضی‌ به منظور حفظ و صیانت از حقوق و سرمایه های ملی در حوزه اراضی ملی و همچنین جهت دریافت اخبار و گزارشات مردمی از تخلفات، تعرضات و تصرف اراضی دولتی راه اندازی شده است و هم استانی‌های گرامی می توانند به صورت شبانه‌روزی و از طریق شماره گیری این سامانه گزارشات خود را اعلام کنند.
وی بیان کرد: شهروندان می‌توانند با سامانه تلفن گویای ۴ رقمی ۱۶۵۶ تماس بگیرند و هرگونه دخل و تصرف و یا تعرض و دخالت در اراضی ملی و دولتی را به یگان حفاظت اعلام کنند و این اطمینان داده خواهد شد تا به فوریت رسیدگی و برخورد صورت پذیرد.
سرپرست اداره‌کل راه و شهرسازی مازندران خاطر نشان کرد: در طول مدت ۶ سال فعالیت این یگان در استان حدود ۴۹ هکتار زمین رفع تصرف شد که برای ۱۲/۶ هکتار اجرای حکم از مراجع قضایی به ارزش ۳ هزار میلیارد تومان صادر شد.
دیوسالار با ابراز خشنودی از راه‌اندازی این سامانه که پل ارتباطی مفید و سازنده بین دولت و مردم است، ادامه داد: راه‌اندازی این سامانه می‌تواند در مبارزه با زمین‌خواری دقت، سرعت و نظارت را افزایش دهد.
وی پیشگیری از تعرض به اراضی دولتی را مهم‌ترین وظیفه یگان حفاظت اداره کل راه و شهرسازی استان دانست و بیان کرد: «حفاظت پایدار، یگان هوشمند مقتدر و پاسخگو» شعاری است که اداره کل راه و شهرسازی استان بر آن تاکید ویژه دارد و با جدیت به گزارش‌های مردمی در خصوص زمین خواری توجه کرده و آنها را مورد پیگیری قرار می دهد.
دیوسالار گفت: با هوشمندسازی و سیستم اطلاعات جغرافیایی و بکارگیری آن در نقشه طرح جامع و تفصیلی شهری می‌توان از اراضی راه وشهرسازی حفاظت کرد و از راه دور این اراضی را تحت کنترل قرار داد.
فرمانده یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن کشور با تاکید بر اهمیت بحث جلوگیری از زمین‌خواری در مازندران، عنوان کرد: براساس گزارش ۱۰ماهه امسال در استان مازندران از تعرض زمین‌ها به ارزش هزار میلیارد تومان جلوگیری شده است.
خردمند با بیان اینکه در یگان، حفاظت هوشمند فعال است، بیان کرد: تلفن ۱۶۵۶ پل ارتباطی با مردم برقرار شده و مردم می‌تواند موارد مورد نظر را گزارش کنند. همچنین تبلت‌ها برای رصد آنلاین زمین و مسکن نیز فعال شده و امروز در طرح هوشمندسازی به صورت لحظه‌ای گزارش‌ها ثبت می‌شود.
وی از ابلاغ طرح راستی‌آزمایی در راستای طرح هوشمندسازی نظارت و کنترل از اراضی خبر داد و بر لزوم تقویت ارتباط مستمر و قوی با پلیس پیشگیری تاکید کرد و افزود: تعامل باعث می‌شود تا بتوانیم از تصرفات اراضی ملی مسکن جلوگیری کرد.