شناسهٔ خبر: 126410 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری وحمل ونقل جاده ای استان آذربایجان شرقی :

افتتاح ۱۱۷ کیلومتر راه روستایی در آذربایجان شرقی

افتتاح مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان شرقی از افتتاح ۱۱۷ کیلومتر راه روستایی استان در ۱۱ شهرستان از طریق ویدئو کنفرانس با دستور مستقیم وزیر راه و شهرسازی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی از آذربایجان شرقی، اورجعلی علیزاده مدیرکل راهداری وحمل ونقل جاده ای استان در ارتباط تصویری با سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای که با حضور وزیر راه و شهرسازی برقرار شد، افزود: برای ساخت این مقدار راه روستایی در قالب ۲۷ طرح، ۲۸۵ میلیارد تومان هزینه شده است.

علیزاده با اشاره به اقدامات مثبت انجام شده برای بهره مندی همه روستاهای دارای ساکنان دائمی استان گفت: درکل بیش از ۹۳ درصد جمعیت روستایی آذربایجان شرقی از راه آسفالته و نزدیک به ۹۵ درصد جمعیت روستایی استان از راه ساخته شده برخوردارند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان شرقی هم گفت: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی برای یک هزار و ۸۳۸ روستای استان به طول شش هزار و ۲۱۵ کیلومتر راه ساخته شده است.

ذاکری افزود: یک میلیون و ۴۳ هزار و ۴۳۲ نفر از جمعیت روستایی آذربایجان شرقی در قالب ۲۷۲ هزار و ۴۳۶ خانوار از راه روستایی ساخته شده در دوران انقلاب اسلامی بهره مند شده اند.

وی اضافه کرد: در این مدت راه یک هزار و ۵۳۲ روستای استان هم آسفالته شده است.