شناسهٔ خبر: 126424 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان خلخال خبر داد :

تحویل۱۰ هکتار اراضی دولتی به بنیاد مسکن جهت اجرای طرح ملی نهضت مسکن در خلخال

فردین مولایی رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان های خلخال و کوثر رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان خلخال از تحویل۱۰هکتار اراضی دولتی به بنیاد مسکن جهت اجرای طرح ملی نهضت مسکن شهرستان خلخال خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی ( استان اردبیل ) ، فردین مولایی رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان های خلخال و کوثر به تحویل۱۰هکتار اراضی دولتی به بنیاد مسکن جهت اجرای طرح ملی نهضت مسکن اشاره کرد و گفت: ۵۵۰ واحد مسکونی در قالب طرح ملی نهضت مسکن در شهرستان خلخال در حال اجرا بوده و ۱۴۰ واحد مسکونی اقدام ملی مسکن در مرحله نازک کاری و سفت کاری در جریان می باشد.

وی به رفع مشکل ۴۰۰ نفر از ثبت نام کنندگان طرح نهضت ملی مسکن پرداخت و افزود: ۲۳۰ نفر جهت دریافت وام ودیعه مسکن شهرستان خلخال ثبت نام  کرده که از این تعداد ۷۰ فقره منجر به پرداخت تسهیلات گردیده است.

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان های خلخال و کوثر ادامه داد : عمیات  اجرائی پروژه کلور– درام در فاز اول خاکبرداری حدود ۵۰۰ هزارمتر مکعب  از کیلومتر ۱۰ لغایت ۱۷ پروژه ، رفع معارضین و جابجائی  تاسیات شامل آب ، برق و گاز صورت گرفته و توسط شرکت ترانشه پل ر اه در حال انجام می باشد و در فاز دوم خاکبرداری به حجم ۲۰۰ هزار متر مکعب ، خاکریزی۴۰ هزار متر مکعب ، اجرای ابنیه فنی جمعا" ۴ دستگاه ، شروع یک دستگاه پل با دو دهانه ده متری واقع در قشلاق دیز  توسط شرکت جهادنصر زنجان در حال اجرا است.

مولایی گفت : پروژه های مجتمع فرهنگی هنری کلور و هشجین دارای پیشرفت ۷۰ درصد بوده و از محل اعتبارات بازآفرینی شهری اجرا و تکمیل کف سازی و پیاده رو سازی خیابان شهید قدرتی و ادامه عملیات کف سازی و پیاده رو سازی خیابان کارگر جنوبی در حال اجرا می باشد.

وی افزود : نقشه طرح تفصیلی شهرستان خلخال با ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی در حال اجرا بوده و ۲۰ هکتار از اراضی دولتی در راستای پروژه نهضت ملی مسکن تغییر کاربری شده و به محدوده شهری اضافه گردید.

مولایی پاسخ  به استعلامات تغییر کاربری جمعا به تعداد ۵۰ فقره و شرکت در جلسات کمیسیون ماده ۹۹ و رسیدگی ۸ فقره پرونده مسکن روستائی را یاد آور شد و اظهار کرد : در بحث حقوقی تعداد ۴۶ فقره پرونده مربوط به شهرستانهای خلخال ، کوثر و شهرهای کلور ، هشجین در مراجع قضایی طی شش ماهه اول سالجاری در حال رسیدگی می باشند.

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان های خلخال و کوثر ادامه داد : در حوزه حفاظت از اراضی بازدیدهای مکرر و دوره ای و شناسایی ۴۴ فقره تصرف در شهرستان های خلخال و کوثر ، ترسیم کروکی و تکمیل مدارک و سایر اقدامات قانون صورت گرفته است و اجرای رفع تصرف فوری در شهرستان خلخال به تعداد ۲ فقره و اجرای حکم رفع تصرف در شهرستان خلخال به تعداد یک فقره از دیگر اقدامات در این حوزه می باشد.

وی گفت : در حوزه املاک اخذ سند تک برگی  اراضی دولتی به تعداد  ۲۵ فقره  و شناسایی و برداشت ۱۷۰ قطعه اراضی دولتی  و تشکیل پرونده  در اداره ثبت اسناد و املاک جهت اخذ سند تک برگی صورت گرفته است.

پاسخ دهی به ۴۰۰ فقره استعلام تعیین تکلیف اراضی و ساختمان های فاقد سند رسمی و اخذ سند تک برگی یک قطعه اراضی ملی در راستای اجرای ماده ۱۰ و ۲۰ قانون زمین شهری به نام سازمان ملی زمین و مسکن از دیگر اقدامات صورت گرفته در حوزه املاک می باشد.

مولایی افزود : پاسخ دهی به ۲۵۰۰ فقره استعلامات فرم ج ، تشکیل حدودا"۲۰ فقره پرونده اراضی واگذاری سازمان ملی زمین و مسکن و تعاونی جهت صدور سند ، شناسایی و واگذاری۳ قطعه زمین به مالکان به عنوان سهم مالکانه و صدور سند۴۰ فقره مسکن مهر به همراه تشکیل پرونده۶۰ فقره معاملات ثانویه مسکن مهر در شش ماهه اول سالجاری در شهرستان خلخال و شهرهای تابعه انجام یافته است.