شناسهٔ خبر: 126537 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

با حضور وزیر راه و شهرسازی و به مناسبت دهه فجر انجام شد؛

افتتاح ۱۶۰ واحد از پروژه های نهضت ملی مسکن در گلستان

راه و شهرسازی گلستان مدیرکل راه و شهرسازی گلستان در آیین افتتاح متمرکز پروژه های نهضت ملی مسکن در سطح کشور گفت: به مناسبت دهه مبارک فجر، امروز ۲۰ بهمن ماه، با حضور وزیر راه و شهرسازی به صورت ویدئو کنفرانس چهار هزار و ۵۸۶ واحد مسکونی در پنج شهر کشور به صورت متمرکز افتتاح شد که از این تعداد ۱۶۰ واحد سهم استان گلستان می باشد. در راستای پیشبرد اهداف دولت سیزدهم مبنی بر اجرای طرح نهضت ملی مسکن در کشور، ۱۶۰ واحد مسکونی در شهر گرگان به صورت متمرکز با حضور وزیر وزیر راه و شهرسازی به صورت ویدئو کنفرانس افتتاح شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (گلستان)، مهدی ملک پیش از ظهر پنج شنبه ۲۰ بهمن ماه در آیین افتتاح متمرکز چهار هزار  و ۵۸۶ واحد مسکونی سطح کشور اظهار کرد: وزارت راه و شهرسازی یکی از سازمان های تاثیرگذار در امور عمرانی کشور بوده که در گلستان نیز با رهنمودها و مساعدت های استاندار و سایر مدیران استانی اقدامات اثربخشی در این حوزه انجام شده است.

رئیس شورای هماهنگی امور راه و شهرسازی گلستان ادامه داد: در راستای اجرای سیاست های دولت مبنی بر تولید مسکن، در استان گلستان هزار و ۸۶۰ پروژه مسکن مهر نا تمام فعال و به طرح نهضت ملی مسکن الحاق شده است.

ملک همچنین تصریح کرد:  پیش از این بالغ بر سه هزار پروژه مسکن مهر نیمه تمام در گلستان وجود داشت که پس از یک دهه توقف، هم اکنون بخشی از این پروژه ها فعال و به متقاضیان تحویل داده می شود.

مدیرکل راه و شهرسازی گلستان در ادامه گفت: تا کنون ۹۳ هزار و ۵۹۵ متقاضی در طرح نهضت ملی مسکن در ۳۳ شهر استان ثبت نام کرده که از این تعداد ۱۳ هزار و ۳۴۶ نفر حائز چهار شرط استعلام هستند.

وی با بیان اینکه تا کنون سه هزار و ۸۱۰ متقاضی نسبت به واریز وجه اولیه اقدام کرده اند، گفت: در حال حاضرعملیات احداث سه هزار و ۳۸۰ واحد پروژه در دستور کار اداره کل راه و شهرسازی قرار دارد.

ملک همچنین تصریح کرد: بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته، در روزهای آینده عملیات اجرایی سه هزار واحد مسکونی با همکاری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و سایر دستگاه های ذیربط  آغاز خواهد شد.

رئیس شورای هماهنگی امور راه و شهرسازی گلستان در ادامه به تشریح برنامه دستگاه های تابعه وزارت راه و شهرسازی در استان گلستان به مناسبت دهه فجر پرداخت و افزود: در استان گلستان در ایام الله دهه فجر شاهد افتتاح و کلنگ زنی ۷۶ پروژه به ارزش ۷۹۷ میلیارد تومان هستیم .

وی افزود: از این تعداد ۶۸ پروزه متعلق به اداره کل راهداری و حمل نقل جاده ای استان، ۶ پروزه متعلق به اداره کل راه و شهرسازی گلستان و ۲ پروژه به شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل استان تعلق دارد.

ملک همچنین تصریح کرد : یکی دیگر از اقدامات مثبت وزارت راه و شهرسازی در روزهای اخیر تحویل یک واحد مسکونی به خانواده پنج قلوهای گنبدی است.

ملک در انتها گفت: این اقدام با دستور صریح وزیر راه و شهرسازی و در کمتر از ۲۴ ساعت محقق شده و این خانواده هم اکنون در یکی از واحدهای مسکونی شهر گنبد سکونت یافته اند.