شناسهٔ خبر: 126557 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

با گذشت ۴ روز متوالی همچنان ادامه دارد؛

عملیات برفروبی و نمک پاشی در گردنه اسدآباد همدان

کولاک و مه در محورهای استان همدان رئیس راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اسدآباد گفت: عملیات برفروبی و نمک پاشی پس از گذشت ۴ روز متوالی همچنان ادامه دارد.

به پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی  استان همدان، مسعود حبیبی عالم با اشاره به بارش برف همراه با کولاک شدید در گردنه اسدآباد افزود: با توجه به بارش سنگین برف همراه با کولاک شدید که از چند روز گذشته آغاز شده است، عوامل راهداری شهرستان اسدآباد با ۶۰ نفر نیروی راهدار، ۴۲ دستگاه از ماشین آلات راهداری بیش از ۱۲ هزار کیلومتر- باند برفروبی را با ۹۵۰ تن شن و نمک در سطح راه‌های شهرستان انجام داده اند.

او تأکید کرد: متأسفانه برخی از رانندگان بدون توجه به هشدارهای قبلی، بدون زنجیر چرخ در گردنه اسدآباد تردد می‌کنند که همین امر موجب بروز راه بندان و حتی مسدود شدن گردنه اسدآباد شده و کار عوامل راهداری را دوچندان می‌کنند.

حبیبی عالم تصریح کرد: در مقاطعی از گردنه اسدآباد ارتفاع کولاک برف به بیش از ۳ متر رسیده که برای جلوگیری از کاهش عرض جاده و مسدودی، عوامل راهداری به شکل مستمر با استفاده از دستگاه برف خور، بلدوزر و لودر مشغول بازگشایی شانه و عرض جاده هستند.

او افزود: در صورت بروز کولاک شدید و کاهش دید افقی به منظور جلوگیری از بروز حادثه و با پیشنهاد پلیس راه در مقاطعی مجبور به اعمال محدودیت عبور در گردنه اسدآباد هستیم و بلافاصله پس از مساعدت شدن شرایط و انجام عملیات برفروبی و نمک پاشی، گردنه برای تردد ایمن رانندگان دوباره بازگشایی می‌شود.